دانستنی‌های جالب از خاص‌ترین هایپر کار هایپریون Crazy XP-1


دانستنی‌های جالب  از خاص‌ترین هایپر کار هایپریون Crazy XP-1

هایپر کار هایپریون Crazy XP-1 خودرویی با ظاهری کاملا مدرن و خاص است که به تازگی رونمایی شد.


هایپر کار هایپریون Crazy XP-۱ خودرویی با ظاهری کاملا مدرن و خاص است که به تازگی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ماه گذشته، هایپرکار Hyperion XP-۱ با ظاهری جدید معرفی شد و این خودرو در خیابان های لاس وگاس در حال تست است. این خودرو از یک موتور بدون آلایندگی که در بسته بندی‌های وحشی پیچیده شده، ارائه داده شده است.

اکنون، هایپریون XP-۱ به اطراف شهر فرشتگان (هالیوود) رفته است. هایپریون XP-۱ توسط یک ماژول سلول سوختی هیدروژنی تأمین می‌شود که انرژی الکتریکی تولید می‌کند و از طریق یک گیربکس سه سرعته به هر چهار چرخ ارسال می‌شود. این ابرخودروی برقی با وزن محدود ۲۲۷۵ پوند (۱۲۴۸ کیلوگرم) در کمتر از ۲.۲ ثانیه به ۹۶ کیلومتر در ساعت می رسد. حداکثر سرعت آن ۳۵۶ کیلومتر در ساعت است.

هایپریون با وجود سنگین بودن، ساختار سبک XP-۱ را به شاسی مونوکوک کربن تیتانیوم با بدنه کمپوست تقویت شده با تیتانیوم نسبت می‌دهد. سوخت هیدروژن نیز در داخل مخازن فیبر کربن ذخیره می‌شود، همچنین این خودرو از بدنه آیرودینامیکی برای پیچیدن با سرعت بالا برخوردار است که به عنوان صفحه خورشیدی نیز عمل می‌کند.

دانستنی‌های جالب  از خاص‌ترین هایپر کار هایپریون Crazy XP-1

در داخل نمای بیرونی آینده نگرانه، کابینی به همان اندازه آینده نگر و پر از فناوری نهفته است. یک صفحه نمایش منحنی ۹۸ اینچی با کنترل‌های حرکتی بدون لمس، کنسول مرکزی را پر می‌کند. هایپریون قصد دارد ۳۰۰ واحد از هایپراسپرت XP-۱ را تولید کند که از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد. قیمت گذاری تا این زمان اعلام نشده است.

دانستنی‌های جالب  از خاص‌ترین هایپر کار هایپریون Crazy XP-1

XP-۱ در بیرون نمای بسیار جسورانه‌ای دارد و خودرویی را تداعی می‌کند که از آینده به زمان حال آمده است. بدنه این هایپرکار از کامپوزیت تقویت‌شده با تیتانیوم ساخته شده و به در‌هایی موسوم به V-Wing مجهز شده است. در اطراف این در‌ها نیز سایه‌بانی شیشه‌ای کار شده که برای حفظ حریم خصوصی سرنشینان می‌تواند به‌صورت الکترونیکی تیره شود.

دانستنی‌های جالب  از خاص‌ترین هایپر کار هایپریون Crazy XP-1

از دیگر ویژگی‌های برجسته بیرونی این هایپرکار هیدروژنی هم می‌توان به دیفیوزر کولار کامپوزیتی، چراغ‌های LED و تیغه‌های آئرودینامیکی جانبی اشاره کرد که به بهبود پیچیدن خودرو در سرعت‌های بالا کمک می‌ کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوکراین درباره وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد