گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد بحرین و نتانیاهو درباره پرونده هسته‌ای ایران


گفت‌وگوی تلفنی ولیعهد بحرین و نتانیاهو درباره پرونده هسته‌ای ایران

ولیعهد بحرین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی اظهارات مداخله‌جویانه‌ای را درباره توافق هسته‌ای ایران عنوان کردند.


ولیعهد بحرین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تماسی تلفنی اظهارات مداخله‌جویانه‌ای را درباره توافق هسته‌ای ایران عنوان کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی بحرین (بنا)، «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین امروز (پنج‌شنبه) با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت‌وگویی تلفنی داشته اند.

دو طرف در این تماس تلفنی در اظهاراتی مداخله‌جویانه بر اهمیت مشارکت کشور‌های منطقه در هرگونه مذاکره احتمالی درباره موضوع هسته‌ای ایران تأکید کردند و خواستار شدند که این مذاکرات شامل مسائل گسترده‌تری باشد، زیرا نقش مهمی در استحکام پایه‌های امنیت و ثبات در منطقه خواهد داشت.

ولیعهد بحرین و نتانیاهو در این تماس تلفنی درباره امکان سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه پزشکی با هدف بهبود و توسعه بخش درمان منامه و تل آویو، همچنین روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

در بیانیه دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است که نتانیاهو در این تماس درباره احتمال پیوستن کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس به تولید واکسن‌های کرونا در تل آویو رایزنی کرده و بحرین برای مشارکت در این مسئله اعلام تمایل و آمادگی کرده است.

خبرگزاری رسمی بحرین اعلام کرد که طرفین در این تماس تلفنی درباره امکان سفر نتانیاهو به بحرین در صورتی که محدودیت‌های کرونایی اجازه دهد، گفت‌وگو کرده و ولیعهد بحرین بار دیگر از نتانیاهو دعوت کرده است که به این کشور سفر کند.

ولیعهد بحرین همچنین امروز با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد عربستان عامل ثبات منطقه است و کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس باید در هر مذاکره‌ای که در منطقه انجام می‌شود، مشارکت داشته باشند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که قرار بود در ماه فوریه جاری به امارات و بحرین سفر کند با وجود کاهش مدت زمان سفر اعلام شده بار دیگر سفر خود را به این دو کشور لغو و آن را به زمان دیگری موکول کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق