پاکستان: از تلاش طالبان برای حکومت در افغانستان حمایت نمی‌کنیم


پاکستان: از تلاش طالبان برای حکومت در افغانستان حمایت نمی‌کنیم

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد که کشورش برای پیشرفت روند صلح افغانستان تلاش کرده است و از سعی طالبان برای تصرف دوباره کابل نیز حمایت نمی‌کند.

به گزارش مشرق، ژنرال «بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان به خبرنگاران گفت که سران افغانستان شاهد هستند که کشورش برای پیشرفت روند صلح این کشور تلاش کرده است.

وی افزود که تصمیم درباره آینده افغانستان، روند صلح و دولت آینده با خود افغان‌ها است.

ژنرال افتخار با تاکید بر این که هدف پاکستان تنها صلح دوامدار در افغانستان است، تاکید کرد که کشورش از تلاش‌های طالبان برای تصرف دوباره کابل حمایت نمی‌کند.

به گزارش آریانا، وی در پاسخ به این که آیا طالبان بار دیگر قدرت را در افغانستان به دست خواهد آورد، اظهارداشت: «افغانستان کشور دهه 90 نیست، و زیرساخت‌های دولت نیز به آسانی از بین نخواهند رفت. این امکان ندارد تا طالبان کابل را تصرف کند و پاکستان نیز آنها را حمایت نمی‌کند. این اتفاق نمی‌افتد».

اواسط هفته جاری، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه روسیه در امور افغانستان نیز به پاکستان سفر کرد تا درباره روند صلح بین‌الافغانی و نشست مسکو گفت‌وگو کند.

رسانه‌های پاکستانی بارها اعلام کرده‌اند که نفوذ پاکستان بر طالبان با گذر زمان کاهش یافته است.

پاکستان تودی نیز چندی قبل نوشته بود که نفوذ اسلام‌آباد بر طالبان با گذر زمان کاهش یافته است و این موضوع نه تنها با تغییر محل مذاکرات آمریکا و طالبان به قطر بلکه با اعتماد به نفس این گروه برای ایجاد روابط مستقل با دیگر کشورها مشهود است.

با این حال، پاکستان به اجرای توافقنامه طالبان و آمریکا و خروج نیروهای خارجی تاکید دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت ال نود امروز در بازار چقدر شد؟