18 نفر با گاز مونو اکسید کربن در قم مسموم شدند


18 نفر با گاز مونو اکسید کربن در قم مسموم شدند

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم از مسمومیت 18 نفر در بخش خلجستان قم با گاز مونو اکسید کربن خبرداد.

به گزارش خبرگزاری موج قم، مهدی فراهانی دراین زمینه اظهار داشت:حدود ساعت ۶:۴۵ صبح امروز (پنجشنبه) یک مورد مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن (CO) با دلیل احتمالی نشت گاز از بخاری در بخش خلجستان به اورژانس ۱۱۵ قم اعلام شد که با توجه به اطلاعات اولیه کسب شده از محل حادثه، به توالی سه دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه اتوبوس‌آمبولانس اورژانس قم به محل اعزام شد.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام اولیه و فوریتی در مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن برای مسمومان که همان «اکسیژن‌درمانی» است، بلادرنگ در محل توسط کارشناسان فوریت‌های پزشکی انجام شد و مسمومان به درمانگاه دستجرد منتقل شدند.

وی گفت: در ادامه و برای بررسی بیش‌تر و دقیق‌تر، تمامی مسمومین با سه دستگاه آمبولانس و اتوبوس‌آمبولانس اورژانس ۱۱۵ استان قم به بیمارستان شهدای شهر قم منتقل شدند.

فراهانی اظهار داشت: در این حادثه ۱۸ تَن دچار مسمومیت شدند که پس از انتقال به بیمارستان شهدا و انجام اقدام‌های درمانی تکمیلی، آخرین اخبار حکایت از رضایت‌بخش بودن حال عمومی همه مسمومان دارد.

وی گفت: گفت: در این زنجیره خدمت‌رسانی، از تماس به موقع شهروندان با ۱۱۵ تا حضور کارکنان اورژانس ۱۱۵ از بخش خلجستان و قم و نیز همکاری خوب همکاران در درمانگاه دستجرد و در نهایت کارکنان بیمارستان شهدا به عنوان آخرین حلقه درمانی حضوری چشمگیر و فعالانه داشتند که ضمن آرزوی سلامتی برای بیماران، زحمات این مجموعه بهداشتی و درمانی جای تقدیردارد.

وی با بیان اینکه «مرگ خاموش» در کمین است، خاطرنشان کرد: در فصل زمستان با رعایت نکات ایمنی در استفاده درست از وسایل گرمایشی مراقب خود و خانواده باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...