آزاد راه غدیر نماد شکستن بن بست و تحریم


آزاد راه غدیر نماد شکستن بن بست و تحریم

کرج – ایرنا -  استان البرز با  قرار گرفتن در مسیر ارتباطی پایتخت و 14 استان کشور ساکنان آن از سال ها پیش تاکنون از گره های ناگشوده و کور ترافیکی رنج می بردند که اینک با گشایش آزاد راه غدیر و پروژه های بزرگ ارتباطی دیگر، مردم این استان و خیل گردشگران شاهد گذر از بن بست ها هستند.

آزاد راه غدیر(آبیک – چرمشهر) یا کمربند جنوبی استان های البرز و تهران ، امروز همزمان با میلاد خجسته حضرت امیر مومنان علی (ع) با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری اسلامی ایران و سایر مسوولان کشوری در محدوده استان های قزوین، البرز، مرکزی و تهران گشایش یافت .

افتتاح این پروژه عظیم و هزاران طرح دیگر عمرانی در زمان کوتاه و شرایط تحریمی و کرونایی، عزم و اراده پولادین ایرانی و مسوولان اجرایی کشور برای شکستن بن بست ها را به نمایش گذاشت.

با اینکه احداث این پروژه به طول ۱۵۸ کیلومتر در سال ۱۳۹۲ کلید خورد اما از سال ۱۳۹۴ سرعت عمل برای احداث آن بیشتر شد و مهندسان ایرانی بدون توجه به مشکلات تحریمی و موانع دیگر از دل کوه ها و دشت ها آزاد راهی عظیم را گذر دادند که در سطح کشور و منطقه نظیر است، آزاد راهی که ایمنی آن بالا و از کمترین مخاطرات برخوردار است.

احداث این آزاد راه در مسیر ترانزیتی کشور افزون بر روان سازی انتقال بار و کالا و تسهیل در تامین نیازهای داخلی ، شریان تجارت بین المللی را شتاب می بخشد و کامیون و تریلرها در زمان کوتاه و ایمنی مسیر ، بار خود را به مقصد انتقال می دهند.

انتقال مسیر حرکت خودروهای سنگین از آزاد راه های البرز و تهران به کمربند جنوبی این استان ها، مزیت دیگری است که افزون بر کاهش سوانح ، موجب روان سازی ترافیک آزاد راه تهران – کرج – قزوین می شود.

مزیت های آزاد راه غدیر از نگاه مسوولان

آزاد راه غدیر نماد شکستن بن بست و تحریم

مدیرکل راه وشهرسازی استان البرز می گوید تلاش ها بر این است تا خودروهای سنگین برای کاهش حوادث و ترافیک آزاد راه تهران - کرج - قزوین به مسیر جدید هدایت شوند.

رضا خالقی گفت : طبق بررسی های کارشناسی افتتاح آزاد راه غدیر یک میلیارد و۳۰۰ میلیون لیتر صرفه جویی سالانه در مصرف سوخت برای کشور در پی دارد ضمن آنکه زمان سفر در این مسیر ۱.۵ ساعت کاهش می یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز اظهار داشت: ایمنی بالا و داشتن چشم اندازهای مناسب از مزیت های آزاد راه غدیر است و این مزیت ها موجب شده تا خود رانندگان این مسیر را برای تردد انتخاب کنند.

وی گفت : هفت هزار میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه عظیم شده که ۷۰ درصد آن توسط قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و ۳۰ درصد از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی برای آن هزینه شده است.

خالقی بیان داشت : در این محور چهار ایستگاه عوارضی پیش بینی شده که طی ۲۰ سال هزینه صرف شده باید به قرارگاه ه خاتم الانبیاء(ص) بازگشت کند تا صرف پروژه های دیگر شود.

وی ادامه داد: هر چند میزان دقیق عوارض این مسیر تعیین نشده اما طبق اظهارات مسوولان کشوری، نرخ عوارض آن کمتر از سایر آزاد راه های کشور تصویب خواهد شد تا مردم از این مسیر بیشتر بهره ببرند.

تکمیل آزاد راه غدیر یک رکورد عمرانی در کشور است

آزاد راه غدیر نماد شکستن بن بست و تحریم

وزیر راه و شهرسازی اوایل هفته جاری در بازدید از آزاد راه غدیر اعلام کرد که تکمیل آزاد راه ۱۵۸ کیلومتری غدیر (آبیک - چرمشهر) در مدت زمان کوتاه، شرایط تحریمی و کرونایی یک رکورد زمانی و عمرانی برای کشور محسوب می شود.

محمد اسلامی افزود: این مسیر دارای مزیت های فراوانی از جمله روان سازی ترافیک در البرز و استان های همجوار، کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت ، نقطه اتصال و تجمیع چند محور بزرگراهی، تسهیل در مسافرت ها به ۱۴ استان کشور و کاهش بیش از یک ونیم ساعت زمان سفر است.

وی ادامه داد: در واقع عملیات ساخت این پروژه به صورت جدی از سال ۹۴ آغاز شده و که ۵۰ درصد ساخت آن در ۲ سال اخیر انجام شده است.

۴۰ درصد بار ترافیکی البرز کاهش می یابد

آزاد راه غدیر نماد شکستن بن بست و تحریم

استاندار البرز اعلام کرد که با افتتاح آزاد راه ۱۵۸ کیلومتری آبیک - چرمشهر زمینه کاهش ۴۰ درصدی ترافیک البرز فراهم شده است .

عزیزاله شهبازی افزود: این آزاد راه زمان سفر را در البرز بیش از ۱.۵ ساعت کاهش می دهد و مردم البرز از دست ترافیک سنگین آزاد راه تهران- کرج - قزوین خلاصی می یابند.

استاندار البرز گفت: اکنون تردد فراوان خودروها در آزاد راه تهران - کرج - قزوین سبب شده تا مردم ساعت ها در ترافیک گرفتار شوند اما با گشایش آزاد راه آبیک - چرمشهر این مشکل برطرف می شود و بخش زیادی از ترافیک البرز به آزاد راه جدید منتقل خواهد شد.

وی با قدردانی از اهتمام دولت تدبیر و امید ، وزارت راه و شهرسازی و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) بیان داشت : تکمیل این پروژه کار بزرگی در کشور و البرز محسوب می شود و به نمایندگی از مردم خوب استان البرز قدردان این خدمات و تلاش ها هستم.

شهبازی گفت : بیشتر بهره این پروژه برای مردم استان البرز و ۱۴ استان دیگر کشور است زیرا تاکنون مسافران و مردم ساعت ها در ترافیک جاده های منتهی به پایتخت گرفتار شده اند.

وی اظهارداشت: احداث این پروژه در کمترین زمان از شگفتی های آن است زیرا تکمیل قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر ۲۵ سال زمان برد و ساخت ادامه آزاد راه شهید همت به طول حدود ۱۵ کیلومتر ۱۲ سال به طول انجامید اما آزاد راه آبیک - چرمشهر به طول 158 کیلومتر حدود پنج سال زمان برد که یک رکورد محسوب می شود.

استاندار البرز با بیان اینکه ۸۰ درصد آلودگی هوای استان ناشی از تردد خودروها است، گفت: این آلودگی هوا با گشایش مسیرهای جدید به کمترین سطح خود خواهد رسید.

آزادراه آبیک - چرمشهر بین استان های قزوین ، البرز ، مرکزی و تهران احداث شده که ۴۳ کیلومتر آن در حوزه جغرافیایی البرز قرار دارد و در واقع کمربندی جنوبی استان محسوب می شود.

تفکیک ترافیک ترانزیتی و کاهش حوادث از مزایای آزاد راه غدیر است

آزاد راه غدیر نماد شکستن بن بست و تحریم

رییس پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با برشمردن مزایای مختلف آزاد راه غدیر(آبیک - چرمشهر) گفت : بالابردن ضریب ایمنی سفر، تفکیک ترافیک تجاری از غیر ترانزیتی و کاهش حوادث جاده ای از مزیت های افتتاح این آزاد راه به شمار می رود.

سرهنگ هادی امیدوار روز پنجشنبه در مراسم افتتاح آزاد راه غدیر که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در نوار جنوبی استان های البرز و تهران که در اشتهارد برگزار شد، افزود: این آزاد راه به لحاظ ایمنی بالا نقش موثری در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای راه های منتهی به پایتخت را دارد.

وی ادامه داد: آزاد راه غدیر یا آبیک - چرمشهر به طول ۱۵۸ کیلومتر بین استان های قزوین ، البرز ، مرکزی و تهران واقع شده که بخش مهمی از بار تجاری و ترانزیتی کشور و تهران به این مسیر جدید انتقال می یابد.

امیدوار گفت : این آزاد راه از ایمنی بالایی برخوردار بوده و موجب می شود تا مسیر خودروهای سنگین و سبک در آزاد راه تهران - کرج - قزوین تفکیک شود و خودروهای سنگین به آزاد راه غدیر هدایت شوند که این امر نقش مهمی در روان سازی ترافیک و کاهش تصادف جاده ای در بخشی از آزاد راه های تهران و البرز دارد.

رییس پلیس راه ناجا افزود: آزاد راه غدیر که از جنوب استان های تهران - البرز می گذرد در مسیر شهرک های بزرگ صنعتی استان های تهران ، البرز ، مرکزی و قزوین قرار دارد و در واقع دسترسی آسان برای تجارت و انتقال محصولات تولیدی صنایع محسوب می شود.

عملیات ساخت این آزاد راه در سال ۹۲ آغاز شد که از ۹۴ سرعت پیدا کرد، ۴۳ کیلومتر این آزاد راه در حوزه جغرافیایی استان البرز است.

استان البرز دارای یک هزارو۴۵۰ کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور به خود اختصاص داده است.

طی سال گذشته و امسال مردم استان البرز با افتتاح قطعه نخست آزاد راه تهران - شمال به طول ۳۲ کیلومتر ، آزاد راه شهید همت به طول ۱۴ کیلومتر شاهد به باز نشستن بخش عظیمی از مطالبات خود در حوزه راه سازی بودند.

اکنون این استان ۲ پروژه بزرگ راه سازی شامل آزاد راه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر و جاده هشتگرد- طالقان به طول حدود ۳۲ کیلومتر در آستانه تکمیل و بهره برداری دارد که با گشایش این ۲ پروژه حلقه راه سازی استان تکمیل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی