قیمت جهانی طلا امروز 99/12/07| کاهش قیمت طلا به زیر 1800 دلار


قیمت جهانی طلا امروز 99/12/07| کاهش قیمت طلا به زیر 1800 دلار

در حالی سوددهی اوراق خزانه داری امریکا به نزدیکی بالاترین رقم یک سال گذشته رسیده و سبب کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شده است، قیمت فلز زرد امروز کاهش داشت، هرچند تضعیف دلار و تعهد فدرال رزرو مبنی بر تداوم سیاست انبساطی مانع از افت بیشتر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.69 درصد کاهش به 1792 دلار و 69 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل با 0.36 درصد کاهش به 1791 دلار و 40 سنت رسید.

مارگارت یانگ تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس در این باره گفت: «افزایش سوددهی اوراق قرضه بلند مدت عامل اصلی در افت قیمت طلا بوده است.»

وی افزود، امیدها نسبت به افزایش نرخ تورم سبب شده تا سوددهی این اوراق حتی بالاتر برود.

میزان سوددهی شاخص اصلی اوراق قرضه دولت آمریکا در جلسه قبل به بالاترین رقم یک سال گذشته رسید و هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داد. بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری دولت آمریکا که قرار است اواخر این هفته به رای گذاشته شود همچنان نقطه اصلی تمرکز سرمایه گذاران است.

یانگ افزود: «روند اصلی بازار طلا کاهشی است، اما برخی ترمیم های کوتاه مدت همچنان امکان پذیر است به شرطی که بسته محرک مالی دولت آمریکا تا روز جمعه از سوی کنگره تصویب شود.»

تصریح جرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا مبنی بر تداوم سیاست پولی انبساطی تا زمانی که اقتصاد به وضعیت اشتغال کامل برسد و همچنین تضعیف ارزش دلار در محدود کردن افت قیمت طلا موثر بوده است. حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز چهارشنبه به پایین ترین رقم از می 2020 رسید که نشان دهنده خروج تدریجی سرمایه گذاران از بازار طلاست.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج