26 درصد مبتلایان به کرونا در مهاباد بستری شده‌اند


26 درصد مبتلایان به کرونا در مهاباد بستری شده‌اند

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون 26 درصد از مبتلایان شناسایی شده به این بیماری در این شهرستان در بیمارستان بستری شده‌اند.

بهاءالدین حسینی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۶ هزار و ۸۰۶ نفر مبتلا به کرونا در مهاباد شناسایی شده‌اند، که از این تعداد هزار و ۸۰۰ مبتلا بستری شده اند.

وی ادامه داد: از مجموع کل مبتلایان به کرونا در مهاباد ۵۵ درصد مرد و ۴۵ درصد زن هستند و میانگین سنی در مردان ۴۴ سال و هشت ماه و در زنان ۴۴ سال و ۶ ماه است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهاباد اظهار داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۳۲۵ نفر در این شهرستان فوت شده‌اند که از این تعداد ۳۰۹ نفر در بیمارستان و ۱۶ نفر در منزل بوده است.

حسینی بیان کرد: از مجموع فوت‌شدگان ۳۹ درصد به بیماری قلبی و عروقی، ۱۲.۵ درصد به بیماری دیابت، ۲.۶ درصد به بیماری ریوی، ۲ درصد به بیماری کلیوی و مابقیه نیز به سایر بیماری‌های زمینه‌ای مبتلا بوده‌اند.

وی با بیان اینکه مهاباد هم اکنون در شرایط زرد مقابله با کرونا قرار دارد، گفت: این وضعیت شکننده است و با ابتلای چند نفر در یک روز تغییر خواهد کرد.

وی در پایان نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد گفت: سهل انگاری در استفاده از ماسک و عادی انگاری ویروس کرونا علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تعطیلی مدارس تهران و کرج فردا شنبه 1 اردیبهشت 1403؟