مجوز مرکز آموزش مهارتی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی بوشهر صادر شد


مجوز مرکز آموزش مهارتی علوم پزشکی جهاد دانشگاهی بوشهر صادر شد

بوشهر- ایرنا- رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر گفت: مجوز قطعی راه اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای جهاد دانشگاهی استان از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد.

به گزارش ایرنا، علی احمدی زاده روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: این نخستین مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی پزشکی در استان بوشهر به شمار می‌رود که برای این نهاد صادر شده است.

وی بیان کرد: مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای یک فضای آموزشی مجهز به منظور آموزش مهارت‌های علمی، عملی و بالینی با استفاده از وسایل کمک آموزشی و امکانات بالینی موجود به فراگیران است.

احمدی زاده سامان دهی آموزش‌های مهارتی و حرفه ای نظام سلامت در استان، استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور برای تربیت نیروی انسانی ماهر در حوزه سلامت، ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی حرفه ای و استفاده از ظرفیت اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی را از جمله هدف‌های راه اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای عنوان کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر ادامه داد: برگزاری دوره‌ها بر مبنای استانداردها و ضوابط ابلاغ شده از سوی مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، افزایش کارآمدی نیروی انسانی و توانمند سازی مهارت آموزان، استفاده از ظرفیت‌های کشور در تربیت نیروی انسانی ماهر در نظام سلامت، کمک به جذب نیروی انسانی در بازار کار و حل مشکلات و نیازهای جامعه از جمله دیگر هدف‌های راه اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه ای در استان است.

احمدی زاده گفت: با راه اندازی مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی جهاد دانشگاهی بوشهر تمام دوره‌های مهارتی و حرفه‌ای از دیپلم تا دکتری حرفه‌ای از سوی این مرکز در استان برگزار می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر یادآورشد: برگزاری این دوره‌ها منجر به کسب یا ارتقاء مهارت در یک موضوع مستقل و یا در بخشی از وظایف حرفه ای مهارت آموز شده و همچنین سبب ایجاد توانمندی شغلی از طریق یادگیری مجموعه مهارت‌های مرتبط با یک حرفه می‌شود.

بر اساس بخشنامه وزارت بهداشت تنها مرکز دارای مجوز و مورد تائید برای برگزاری دوره‌های مهارتی پزشکی، مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای است و جهاد دانشگاهی تنها دارنده مجوز رسمی این مرکز در زمینه برگزاری دوره‌های مهارتی پزشکی در استان بوشهر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی