یادواره 300 نفر از شهیدان سادات یزد برگزار شد


یادواره 300 نفر از شهیدان سادات یزد برگزار شد

یزد- ایرنا- همزمان با میلات با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر، نخستین یادواره 300 شهید سادات یزد روز پنجشنبه با حضور جمعی از مردم و مسوولان و با رعایت نکات بهداشتی در آستان امامزاده سید نصرالله (ع) مرکز این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی امام جمعه محمدآباد شهرستان یزد با تبریک میلاد حضرت علی (ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب‌اسلامی گفت: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهیدان و ایستادگی ملت، تاکنون تمامی توطئه فرهنگی دشمنان را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهیدان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها دارد ادامه داد: باید با مطالعه وصایای شهدا بیش از گذشته در جریان اهداف و آرمان والای نظام و شهیدان که حق بزرگی بر گردن ما دارند، قرار گرفت .

استاد حوزه علمیه یزد تصریح کرد: امروز انقلاب اسلامی به برکت ایثار شهیدان و همدلی مردم و حضور آنها در عرصه‌های مختلف با جدیت در برابر ترفندهای استکبارجهانی ایستاده است و باید همچنان روحیه انقلابی و تکیه بر معنویت در کشور جاری باشد.

همچنین سرتیپ محمد مهدی فرهنگ دوست یک از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس به ذکر خاطره ای از جبهه و حضور رزمندگان بسیجی پرداخت و گفت: باید وصایای شهیدان نقشه راه مردم و مسوولان قرار گیرد و ترویج فرهنگ شهیدان جدی تر گرفته شود.

در این مراسم از سوی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برنامه مداحی و همچنین از سوی گروه سرود برنامه اجرا شد و از آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد به عنوان پدر معنوی استان قدردانی به عمل آمد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت تاکنون حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است .

حضرت علی(ع) نخستین پیشوای شیعیان در سیزده رجب سال سی‌ام عام الفیل و ۲۳ سال پیش از هجرت پیامبر(ص) در خانه خدا و از مادری به نام فاطمه بنت اسد دیده به جهان گشود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج