سه بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در سقز شناسایی شد


سه بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی در سقز شناسایی شد

سنندج - ایرنا - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه بیمار مشکوک مبتلا به ویروس جهش یافته کرونا (انگلیسی)  در سقز شناسایی و نمونه پ‌های اخذ شده برای تایید به تهران ارسال شده است.

دکتر ابراهیم قادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز نتایج آزمایش این افراد اعلام نشده است نمی‌توان با قطعیت نوع آن را کرونای انگلیسی اعلام کرد.
وی افزود: در حال حاضر مشغول فراهم کردن امکان انجام تست‌های ویژه ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی در استان هستیم و امکانات آن فراهم شده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره سه بیمار شناسایی شده مشکوک به این نکع ویروس در سقز افزود: افراد در تماس نزدیک با این بیماران شناسایی و در حال انجام تست کرونا از آنها هستیم.
وی افزود: بدون شک استان به زودی درگیر این ویروس می شود و بعید نیست در حال حاضر هم این ویروس در حال گردش باشد چرا که مناطق مختلفی از کشور با آن دست و پنجه نرم می کنند.
دکتر قادری با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل های بهداشتی باید بیش از پیش مورد نظر شهروندان باشد اضافه کرد: در حال حاضر نگرانی اصلی ما تجمع‌های خانوادگی، مهمانی‌ها و عروسی‌هاست که به عنوان مهم‌ترین کانون‌های شیوع ویروس به شمار می روند چرا که افراد حاضر در این دورهمی ها بدون ماسک و بدون کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی در آن حضور دارند.
در حال حاضر ۷۰ بیمار در سنندج، ۱۴ بیمار در سقز، ۶ بیمار در مریوان، چهار بیمار در قروه، یک بیمار در بیجار، ۱۲بیمار در کامیاران، چهار بیمار در دیواندره، هشت بیمار در بانه و یک بیمار در دهگلان بستری هستند.

شمار جانباختگان کرونا در کردستان از ابتدا ی شیوع ( اسفند سال گذشته) تا کنون هزار و ۷۱ نفر است که از این تعداد ۴۲۷ نفر در سنندج، ۱۸۳ نفر در سقز، ۷۲ نفر در قروه، ۶۹ نفر در کامیاران،۸۷ نفر در بانه، ۶۲ نفر در دیواندره، ۴۸ نفر در بیجار،۱۰۳ نفر در مریوان،۱۷نفر در دهگلان، سه نفر در سروآباد بوده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟