روسیه ارمنستانی‌ها را به آرامش فراخواند


روسیه ارمنستانی‌ها را به آرامش فراخواند

ریاست جمهوری روسیه در پیامی طرفین درگیر در بحران ارمنستان را به آرامش و رعایت قانون دعوت کرد.


ریاست جمهوری روسیه در پیامی طرفین درگیر در بحران ارمنستان را به آرامش و رعایت قانون دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، کاخ ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در بیانیه‌ای کوتاه امروز (پنج‌شنبه) به تحولات جاری در کشور ارمنستان واکنش نشان داد.

کرمیلن اعلام کرد: مسکو تحولات جاری در ارمنستان را با نگرانی و از دور دنبال می‌کند و آنچه رخ می‌دهد جزء امور داخلی این کشور است.

در این بیانیه آمده است: روسیه طرفین درگیر در بحران ارمنستان را به آرامش فرا می‌خواند و به نگه داشتن اوضاع در چارچوب قانون اساسی این کشور دعوت می‌کند.

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه با «آرا ایوازیان»، وزیر خارجه ارمنستان تماس تلفنی داشت و ابراز امیدواری مسکو برای حل بحران سیاسی تشدید شده در ایروان را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایوازیان طی این تماس تلفنی در خصوص آخرین تحولات در کشورش با لاوروف گفتگو کرد.

وزیر خارجه روسیه همچنین تأکید کرد که این وضع مرتبط با امور داخلی این کشور است و مسکو امیدوار است بتوانند آن را از طریق مسالمت آمیز حل و فصل کنند.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد رئیس ستاد نیرو‌های مسلح و فرماندهان ارشد ارتش ارمنستان با صدور بیانیه‌ای خواهان کناره گیری نیکول پاشینیان شدند. رویترز همچنین اعلام کرد نخست وزیر ارمنستان، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح را به اتهام تلاش برای کودتا برکنار کرد.

خبرنگار الجزیره در ارمنستان نیز گزارش داد مخالفان دولت ارمنستان خیابان‌های اصلی ایروان را مسدود کرده و خواستار استعفای دولت شدند.

نخست‌وزیر ارمنستان در بیانیه‌ای از طرفداران خود خواست تا در ایروان گردهم آیند و خود نیز در میان هوادارانش به خیابان آمد تا تاکیدی باشد بر اینکه او نمی‌خواهد این کشور را ترک کند و از نخست وزیری نیز کناره گیری نخواهد کرد.

پس از درگیری‌های ۴۴ روزه میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در منطقه مورد مناقشه قره باغ و کشته و زخمی شدن شماری از مردم ارمنستان که ساکن این منطقه هستند، با میانجیگری روسیه توافق آتش بس به امضا رسید که برخی از مردم ارمنستان پذیرش این توافق را اشتباهی از سوی نخست وزیر عنوان کردند و از همان موقع خواستار برکناری او شدند.

هفته گذشته نیز مخالفان نخست‌وزیر ارمنستان در جنبشی با نام «نجات میهن» در شهر ایروان به خیابان‌ها آمده و خواستار استعفای پاشینیان شدند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...