میادین دواب مهاباد دوباره تعطیل شد


میادین دواب مهاباد دوباره تعطیل شد

مهاباد- ایرنا- فرماندار مهاباد گفت: به منظور کنترل بیماری کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میادین دواب این شهرستان تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

عارف خدرلو روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به علت سهل انگاری در رعایت پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی، مقرر شد تا اطلاع ثانوی تمامی بازارهای دواب سنتی و صنعتی شهرستان تعطیل بوده و هیچ گونه فعالیتی نداشته باشند.

وی ادامه داد: هم اکنون این شهرستان در وضعیت زرد مقابله با کرونا و همسایگی چهار شهر با وضعیت نارنجی قرار دارد و هر لحظه امکان تغییر وضعیت و اعمال محدودیت‌های بیشتر ناشی از کرونا وجود دارد.

فرماندار مهاباد تاکید: برگزاری هر گونه تجمع و فعالیت‌های ورزشی و گروهی در سطح روستاها که بدون رعایت کمترین دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود ممنوع بوده و دهیاری را باید در این زمینه رسیدگی بیشتری داشته باشند.

وی ضمن انتقاد از کاهش استفاده از ماسک در مراکز تجاری و سرپوشیده گفت: هیات امنای تاناکورا و بازارچه ها نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فروشندگان نظارت کرده و به افرادی که ماسک ندارند حق ورود به داخل مجتمع داده نشود.

خدرلو وضعیت فاصله گذاری اجتماعی در شعبه‌های بانکی سطح شهر را نیز نگران کننده دانست و گفت: آخرین تذکرات به بانک‌هایی در رعایت دستورالعمل های تعهد داده شده کوتاهی کنند برخورد و در اسرع وقت پلمب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هنوز تزریق واکسن در کشورهای صاحب واکسن بر آمار کرونا و مرگ و میر تاثیر نگذاشته است، یادآورد شد: استفاده از ماسک و جلوگیری از تجمع و گردهمایی بهترین و موثرین راه مقابله با کرونا است که شهروندان در این راستای باید همکاری لازم داشته باشند تا شاهد از دست دادن جان عزیزانمان نباشیم.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا از اوایل اسفند در کشور و آذربایجان‌غربی شایع شد و ۱۷ اسفندماه سال گذشته نخستین موارد مثبت کرونا در مهاباد تایید شد.

تاکنون ۱۱۲ هزار و ۸۲۱ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده که ۷.۱ درصد کل مبتلایان در کشور است.

همچنین از کل فوتی‌های ناشی از کرونا در کشور، ۶.۱ درصد مربوط به آذربایجان‌غربی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خبر بیماری ترانه علیدوستی به حاشیه کشیده شد!