جهان امروز بیش از هر زمان نیازمند آشنایی با مکتب علوی است


جهان امروز بیش از هر زمان نیازمند آشنایی با مکتب علوی است

قزوین – ایرنا – مدیر حوزه های علمیه استان قزوین گفت: جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند و تشنه آشنایی با مکتب عدالت محور علوی است.

حجت الاسلام محمد تقی سبحانی نیا روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک میلاد با سعادت امیرالمومنین علی (ع) با بیان اینکه هر انسان آزاده ای با شناخت از مکتب علوی شیفته و رهرو راه این اندیشه می شود، افزود: امروز به عنوان مسلمان شیعه وظیفه داریم تا از هر فرصتی برای ترویج معارف مکتب علوی به جهانیان استفاده کنیم.

وی درباره مهم ترین ویژگی های مکتب علویریال اظهار داشت: عدالت محوری یکی از مهم ترین ویژگی های امام علی (ع) است و ایشان در طول عمر خود تلاش زیادی برای تحقق این مهم انجام داده اند.

ابن مسوول ادامه داد: امام علی (ع) با بیان موضوع عدالت درصدد آن است که حقی از کسی ضایع نشود، حتی اگر آن فرد از مرتبه پایین اجتماعی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه در مکتب علوی بزرگ زاده ها و آقازاده ها اولویت پیدا نمی کنند و ملاک سنجش افراد تقوا است، گفت: امام علی (ع) اعتقاد دارند که اگر حقی از کسی خورده شود باید آن حق گرفته و به صاحب اصلی آن برگردانده شود.

این مسوول افزود: در مکتب علوی به کار زیاد و تلاش و کوشش تاکید ویژه شده و به تولید حداکثری و مصرف حداقلی سفارش شده که اگر این مهم به خوبی در جامعه انجام شود به سمت ذخیره سازی و برطرف کردن نیاز مستضعفان می رویم.

حجت الاسلام سبحانی نیا اضافه کرد: امام علی (ع) مصرف را براساس درآمد تعریف نمی کنند بلکه مصرف را براساس ضرورت و نیاز تعریف می کنند.

وی با اشاره به اینکه دست گیری از نیازمندان جزو اصول اساسی مکتب علوی است، اظهار داشت: امام علی (ع) رسیدگی به محرومان را در راس قرار داده و در مکتب علوی به کسانی که نیازمند هستند به بهترین شکل ممکن رسیدگی می شود.

این مسوول افزود: در مکتب علوی باج دادن به ستمگران رواج ندارد و در تمامی طول عمر با برکت امام علی (ع) حتی یکبار هم شاهد باج دادن ایشان به معاویه و ستمگران نبوده ایم.

مدیر حوزه های علمیه استان قزوین گفت: در مکتب علوی با مومنان محترمانه و با فروتنی و محبت برخورد می شود و با کفار و و مستکبران با تکبر و بزرگی برخورد می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...