تعداد سی‌تی‌اسکن مراکز درمانی گلستان به 11 دستگاه افزایش یافت


تعداد سی‌تی‌اسکن مراکز درمانی گلستان به 11 دستگاه افزایش یافت

گنبدکاووس - ایرنا - استاندار گلستان با اشاره به افزایش تجهیزات بیمارستانی گلستان در سال‌های اخیر گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون هشت دستگاه سی‌تی‌اسکن در مراکز درمانی استان مورد استفاده قرار گرفت در حالی که پیش از این فقط 3 دستگاه بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس روز پنجشنبه در مراسم آغاز به‌کار دستگاه سی تی اسکن و مخزن ذخیره اکسیژن مایع بیمارستان فاطمه الزهرا (س) مینودشت افزود: به دلیل برخی مشکلات فنی، نصب این تجهیزات با تاخیر انجام شد اما کیفیت دستگاه نصب شده بسیار مطلوب است.

وی با بیان اینکه در موج اول شیوع کرونا میزان ابتلا و فوت در گلستان بالا بود افزود: با همراهی مردم و کادر درمان موج‌های دوم و سوم شیوع کووید ۱۹ را با کاهش آمار ابتلا و فوتی پشت سر گذاشتیم که همکاری همه نهادها از جمله سپاه و بسیج، دهیاران و شهرداران در ارائه خدمات پیشگیرانه قابل قبول بود.

حق شناس همچنین با اشاره به فشارهای حداکثری آمریکا و استکبار جهانی علیه ملت ایران در چند سال گذشته، گفت: در برابر این فشار حداکثری مقاومت حداکثری شکل گرفت و ایران اسلامی هزینه‌های پیدا و پنهانی را در این زمینه پرداخت کرد.

وی افزود: ۵.۵ سال از ۷.۵ سال گذشته را دولت در تحریم گذرانده و صادرات ۱۵۰ میلیارد دلاری سال ۹۰ به ۳۰ میلیارد دلار در سال جاری کاهش یافته و پول نفت در بودجه به کمتر از ۱۰ درصد رسید اما دستاوردهای بسیار ارزشمندی در بخش های گوناگون رقم خورد.

حق شناس اضافه کرد: تعداد تخت‌های بیمارستانی کشور در سال ۵۷ حدود ۵۰ هزار تخت بوده که این رقم در سال ۹۲ به ۹۸ هزار تخت رسیده و از سال ۹۲ تا به امروز ۴۰ هزار تخت به ظرفیت بیمارستانی کشور اضافه شده است.

وی تصریح کرد: گلستان از معدود استان‌های کشور است که در تمام شهرستان‌های آن یا بیمارستان وجود دارد و یا در حال ساخت است و هم اکنون هزار تخت بیمارستانی در این استان درحال ساخت داریم.

تعداد سی‌تی‌اسکن مراکز درمانی گلستان به 11 دستگاه افزایش یافت

استاندار گلستان یادآور شد: در اسفند سال گذشته با مشکل شدید ماسک و مواد ضدعفونی کننده رو به رو بودیم اما در حال حاضر نه تنها در تامین ماسک و مواد ضدعفونی کننده استان هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه این مواد بهداشتی را به سایر استان‌ها ارسال می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، مهرماه امسال وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک دستگاه سی‌تی‌اسکن خریداری شده به ارزش ۲۳۰ هزار یورو را برای بهره‌مندی ۸۰ هزار نفر جمعیت مینودشت به بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا (س) این شهرستان واگذار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته