افزایش چشمگیر آمار کرونا در اروپا


افزایش چشمگیر آمار کرونا در اروپا

جدیدترین اخبار کرونا از اروپا از افزایش آمار مبتلایان در بسیاری کشورهای اروپایی و تمدید و تشدید محدودیت‌ها پیامد آن خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، انواع جهش یافته ویروس کرونا در اروپا در حال گسترش است و منجر به محدودیت های شدید و گسترده‌ای در بسیاری کشورهای اروپایی شده است.

درخواست اتریش برای صدور گواهی سبز اروپایی برای افراد واکسینه شده

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "سباستین کورتس"، صدر اعظم اتریش خواستار ایجاد یک گواهینامه واکسیناسیون اروپای بر اساس نمونه اسرائیلی شده است. وی این طرح را عامل بازگشت همه آزادی ها برای افراد واکسینه شده دانسته و از آن حمایت کرد.

صدر اعظم اتریش همچنین اعلام کرده که با وجود آغاز موج سوم کرونا می خواهد رویکرد محتاطانه کاهش محدودیت ها و بازگشایی ها را در پیش گیرد.

بیشتر بخوانید:

مرکل: در موج سوم کرونا قرار داریم

افزایش چشمگیر مبتلایان در فرانسه و آلمان

فرانسه هم با ابتلای ۳۱۵۱۸ مورد جدید به کرونا در ۲۴ ساعت بالاترین میزان ابتلای روزانه از اواسط ماه نوامبر را ثبت کرده است. چهارشنبه گذشته آمار مبتلایان روزانه در فرانسه ۲۵۰۱۸ نفر بود. موارد مرگ روزانه کرونایی در ۲۴ ساعت در فرانسه هم ۲۷۷ مورد بوده است.

تشدید محدودیت‌ها در برخی مناطق فرانسه

در پی گسترش چشمگیر ویروس جهش یافته انگلیسی در برخی مناطق فرانسه وزیر بهداشت این کشور از افزایش محدودیت ها در این مناطق خبر داده است.

استفاده از واکسن چینی در دستور کار مجارستان

مجارستان هم واکسن کرونای چینی را به عنوان اولین کشور اروپایی در طرح واکسیناسیون سراسری خود مورد استفاده قرار می دهد. نخست وزیر مجارستان بار دیگر اتحادیه اروپا را متهم کرده که برای تایید و خرید واکسن زمان زیادی را هدر می دهد.

تشدید کنترل‌های مرزی بین فرانسه و آلمان

از اوایل هفته آینده (اول ماه مارس) مرزهای بین فرانسه و آلمان بار دیگر کنترل های شدید مرزی برای مهار کرونا اعمال خواهد شد.

وزیر بهداشت فرانسه و وزیر امور اروپایی این کشور اعلام کردند که مقامات بلند پایه دو کشور در رایزنی های نزدیک در بالاترین سطح در این باره توافق کرده‌اند. تنها برخی شغل های خاص فعلا برای عبور از مرزها از ارائه تست منفی "پی سی آر" معاف می شوند. همه مسافرانی که از مرزها عبور می کنند از اول ماه مارس باید یک تست منفی کرونا را ارائه دهند. تا به حال برای کلیه مسافرانی که بیش از ۷۲ ساعت در کشور همسایه اقامت نداشته اند قواعد استثنائی برای معافیت از این ارائه تست ها وجود داشت.

این کنترل های مرزی قرار است توسط نیروهای گشت و پلیس آلمان و فرانسوی انجام شود. با این تیم های دو ملیتی قراراست این اطمینان حاصل شود که هیچ حادثه ای مشابه آنچه در بهار گذشته به دلیل کمبود مهارت های زبانی در مرزها رخ می داد رخ نمی دهد.

دلیل این تشدید کنترلهای مرزی گسترش ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی در برخی مناطق فرانسه است که با آلمان و لوکزامبورگ هم مرز هستند.

همچنین قرار است تست گیری در این دو کشور اروپایی هم افزایش یابد و هماهنگی هایی هم در این راستا بین آلمان و فرانسه در حال شکل گیری است.

دولت آلمان هم اخیرا با وجود انتقادهای کمیسیون اروپایی اعلام کرده که طرح تشدید کنترل های مرزی با کشورهای چک و تیرول در اتریش و اسلواکی را تا سوم ماه مارس (۱۳ اسفند ماه) تمدید می کند.

کشورهای چک، اسلواکی و منطقه تیرول اتریش هم از روز ۱۴ فوریه در لیست مناطق پر خطر ویروس های جهش یافته برلین قرار گرفته‌اند و سفر کردن از این کشورها به آلمان با در نظر گرفتن برخی استثنائات کم ممنوع شده است. وزیر کشور آلمان همه انتقادهای کمیسیون اروپایی به این اقدام آلمان را رد کرده است.

کمیسیون اروپایی به شدت مخالف تشدید کنترل های مرزی برای مهار کرونا در اروپا بوده و آسیب های این اقدام را بیشتر از مزایای آن می داند.

درخواست اشتاین مایر برای اعتماد به همه واکسن‌های تایید شده

"فرانک والتر اشتاین مایر"، رئیس جهور آلمان هم از شهروندان درخواست کرده که در واکسیناسیون علیه کرونا کم تر به گزینه ها فکر کنند. وی تاکید کرد که همه واکسن های تایید شده از طرف اتحادیه اروپا مطمئن و موثر هستند.

افزایش آمار مبتلایان در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای ۱۱۸۶۹ مورد جدید به کرونا در ۲۴ ساعت که ۱۶۶۲ مورد بیشتر از این روز در هفته گذشته بوده خبر داد و ۳۸۵ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان در سخنانی در پارلمان این کشور درباره جهش های ویروس کرونا هشدار داده و گفت: این ویروس خسته نمی شود، بلکه در حال تغییر و مسری تر شده است.

وزیر بهداشت آلمان با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی که مرتبا در آلمان گسترش می یابد همچنین گفت: ما باید با وجود خستگی از این بیماری همچنان مراقب یکدیگر باشیم.

اشپاهن همچنین بر لزوم تست گیری های سریع و امنیتی که با خود می آورد تاکید کرده و در بخش دیگری از سخنانش رساندن آمارهای کرونا به صفر را هدفی غیر قابل دستیابی دانسته و تاکید کرد که اعتقاد ندارد که ویروس کرونا زمانی کاملا از بین می رود.

وی همچنین دیوار کشی را سیاست دولت فدرال ندانسته و گفت: سیاست دولت بیشتر ایجاد تعادلی درست بین بهترین حمایت ممکن در برابر این بیماری و زندگی در آزادی است.

وزیر بهداشت آلمان تاکید کرد که بر اساس شرایط فعلی در تابستان احتمالا همه بزرگسالان واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد و واکسن برای کودکان و نوجوانان تنها بعد از انجام مطالعات و نتایج آن در دسترس خواهد بود

"کریستین کاراگیانیریس"، رئیس اتحادیه بخش های مراقبت های ویژه و اورژانس آلمان (Divi) هم با اشاره به کاهش بیماران بستری شده در بخش های مراقبت های ویژه در عین حال گفت که تخت های خالی حالا برای سایر بیماران مورد استفاده قرار می گیرد و شمار تخت های خالی در این بخش ها همچنان پایین است.

وی هیچ دلیلی برای کاهش هشدارها را ندیده و درباره وقوع موج جدیدی از کرونا در صورت کاهش محدودیت ها که بار دیگر فشار بر بخش درمان را افزایش داده و قطعا باید از آن جلوگیری شود هشدار داد.

"آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان هم امروز در سخنانی فعلا با ارائه امتیازات خاص به افراد واکسینه شده مخالفت کرده و اعلام کرد: تا زمانی که شمار افراد واکسینه شده نسبت به افردی که منتظر دریافت واکسن هستند خیلی کم تر است دولت نباید هیچ تفاوتی در نحوه رفتار با این گروه ها قائل شود. از طرفی باید ابتدا این مسئله آشکار شود که افراد واکسینه شده دیگر ناقل نیستند.

وی در عین حال گفت که نحوه رفتار با افراد واکسینه شده و کسانی که واکسن نزدند البته در آینده می تواند تغییر کند. مرکل در این باره گفت: وقتی به اندازه کافی ظرفیت برای واکسیناسیون افراد وجود دارد و برخی افراد نمی خواهند واکسن بزنند باید این مسئله مورد ارزیابی قرار گیرد که در مناطقی خاص برای افراد واکسینه شده دسترسی های مشخصی مد نظر قرار گیرد، اما ما هنوز در آنجا نیستیم.

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش واکسیناسیون خود خارج از نوبت اولویت بندی انجام شده از طرف کمیسیون دائمی واکسیناسیون را رد کرده و گفت: من فکر می کنم درست این است که در کنار افراد مسن و آسیب پذیر ابتدا از گروه های جمعیتی که نمی توانند در شغل خود فاصله مجاز را رعایت کنند دعوت به واکسیناسیون شوند.

وی در این باره ابراز خوش بینی کرد که به اندازه کافی در آلمان شهروندان تمایل به واکسینه شدن را دارند تا یک ایمنی نسبی دربرابر این بیماری ایجاد شود و در عین حال طرح واکسیناسیون اجباری برای شهروندان را رد کرد.

تشدید محدودیت‌های سفر در جمهوری چک

در جمهوری چک هم نگرانی ها درباره گسترش جهش های ویروس کرونا افزایش می یابد. دولت برای مهار این بیماری سفرها به برزیل و بخش هایی از آفریقا را ممنوع کرده است. وزارت بهداشت مجارستان اعلام کرده که این اقدامات فعلا تا ۱۱ آوریل اعمال خواهد شد.

چندی پیش برای اولین بار مواردی از آلودگی به ویروس جهش یافته آفریقای جنوبی در این کشور مشاهده شده است.

تمدید قرنطینه در فنلاند

در کشور فنلاند هم آمار مبتایان جدید افزایش می یابد و دولت قرنطینه جدید از ۸ ماه مارس را برای بهبود اوضاع در دستور کار قرار داده است. این اقدامات حمایتی برای مهار ویروس کرونا برای مدت ۳ هفته در نظر رفته شده است. این خبر را نخست وزیر فنلاند اعلام کرده است.

تمدید محدودیت‌های سفر در دانمارک

دانمارک هم محدودیت های سفر به این کشور را تا عید پاک تمدید می کند. وزارت امور خارجه دانمارک از همه شهروندان خواسته تا ۵ آوریل همچنان به محدودیت های سفر به خارج پایبند باشند.

هشدار درباره افزایش مجدد آمار مبتلایان در ایتالیا

دولت ایتالیا هم هیچ امکانی برای لغو محدودیت ها در شرایط فعلی ندیده و وزیر بهداشت این کشور در سخنانی در پارلمان اعلام کرده که شرایط اپیدمی به ما اجازه نمی دهد که محدودیت ها را کاهش دهیم.

وی از خطر افزایش مجدد آمار مبتلایان و از تصمیمات دولت برای تسریع روند واکسیناسیون خبر داد.

لغو طرح کاهش محدودیت‌ها در پایتخت یونان

دولت یونان هم با توجه به افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا در آتن طرح لغو محدودیت ها در این منطقه را فعلا از دستور کار خارج کرده است. نخست وزیر این کشور اعلام کرد که طرح کاهش محدودیت ها فعلا نمی تواند اجرایی شود.

آژانس دارویی اروپا هم اعلام کرده که هنوز هیچ درخواستی بابت تایید واکسن روسی اسپوتنیک را دریافت نکرده است.

تشدید اقدامات کرونایی در کشور سوئد

کشور سوئد هم با توجه به در پیش بودن موج احتمالی سوم کرونا اقدامات کرونایی خود را تشدید می کند.

تمدید قرنطینه سراسری در مجارستان

مجارستان هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان قرنطینه سراسری در این کشور را تا ۱۵ ماه مارس تمدید می کند. نخست وزیر مجارستان اعلام کرده که این مسئله قابل انتظار است که آمار مبتلایان در دو هفته آینده افزایش یابد. وی از در پیش رو بودن دو هفته ای سخت خبر داده است. مجارستان بر خلاف دیگر کشورهای اروپایی واکسن های از چین و روسیه را تایید کرده است.

جدیدترین آمارهای کرونایی در کشورها

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در انگلیس ۴۱۴۴۵۷۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۲۱۷۴۷ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته‌اند.

در فرانسه هم تا به حال ۳۶۶۱۴۱۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۵۳۲۱ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۳۱۷۰۶۴۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۸۴۶۸ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در ایتالیا ۲۸۴۸۵۶۴ نفر به کرونا مبتلا شده و ۹۶۶۶۶ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باختند.

در آلمان هم تا به حال ۲۴۱۶۰۳۷ نفر به کرونا مبتلا شده و ۶۹۶۱۰ نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم