استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری قزوین کم نظیر است


استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری قزوین کم نظیر است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: استعدادها و ظرفیت‌های گردشگری استان با برخورداری از صدها جاذبه تاریخی و طبیعی در سطح کشور و منطقه کم نظیر است.

به گزارش ایرنا، هدایت الله جمالی پور بعدازظهر پنجشنبه در بازدید از غرفه قزوین در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی افزود: قزوین از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است و از قدیمی ترین مکان های سکونت انسان در تاریخ به شمار می رود که کشف دندان کودک نئاندرتال به عنوان قدیمی ترین عضو یافت شده از یک انسان در ایران مربوط به نزدیک به ۱۰۰ هزار سال قبل این مهم را نشان می دهد.

استاندار قزوین گفت: قزوین در عصر صفوی بیش از نیم قرن پایتخت ایران بوده و آثار تاریخی ارزشمند و باشکوهی از آن دوران در این شهر و استان به یادگار مانده که با مناظر طبیعی زیبا و بکر می تواند مکانی بسیار جذاب برای گردشگران باشد.

وی با بیان اینکه اقتصاد گردشگری بخش مهمی از اقتصاد قزوین را تشکیل می دهد،افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم تلاش شده تا در کنار اجرای طرح های مرمتی و حفاظتی به منظور صیانت از آثار تاریخی با جذب سرمایه گذار و توسعه زیرساخت ها به ویژه در بخش بوم گردی به رونق گردشگری این استان کمک شود.

استاندار قزوین اظهار داشت: ظرفیت های گردشگری قزوین هنوز آنطور که باید و شایسته است شناخته نشده و باید تلاش کنیم تا با معرفی این ظرفیت ها این استان را از معبر به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تعامل خوب و ارتباط سازنده ای بین مجموعه استان با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وجود دارد و برنامه ریزی گسترده ای برای تثبیت جایگاه استان به عنوان یک مقصد گردشگری مهم در کشور انجام شده است.

جمالی پور اظهار امیدواری کرد با مهار کرونا بتوان بار دیگر شاهد رونق گردشگری در سطح کشور و استان قزوین بود.

نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی از پنجم اسفند ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های تهران برپا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی