60 هزار خانوار استان مرکزی در طرح شهید سلیمانی حمایت شدند


60 هزار خانوار استان مرکزی در طرح شهید سلیمانی حمایت شدند

اراک - ایرنا - مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 60 هزار خانوار این استان امسال در اجرای طرح شهید سلیمانی مورد حمایت قرار گرفتند.

سید «شهریار حسینی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای طرح شهید سلیمانی استان سه تا پنج میلیون ریال از سوی تیم حمایت به خانواده‌ها در کاهش و کنترل بیماری کرونا کمک مالی شد.

وی اظهار داشت: ۱۸ هزار و ۲۴۴ نفر نیز در اجرای این طرح برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در استان مرکزی رهگیری شدند.

مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۱۲ هزار و ۱۸۰ نفر هم تست رپید انجام دادند که نتیجه سنجش یک‌هزار و ۶۰۹ بیمار مثبت بود.

حسینی افزود: ۲ هزار و ۵۲۸ نفردر استان از سوی تیم مراقبت در منزل مورد حمایت قرار گرفتند تا با جلوگیری از تردد افراد در جامعه از انتشار بیماری جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: هفت هزار و ۳۵۹ نظارت مشترک در اجرای طرح در استان انجام شده و ۴۷ هزار و ۸۹۰ نظارت از سوی کادر سلامت استان، ۱۰ هزار و ۴۶۶ نظارت توسط نیروهای بسیج و ۶ هزار و ۹۱۰ نظارت نیز توسط داوطلبان هلال احمر صورت گرفته است.

مدیرگروه شبکه ارتقای سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تیم مراقبتی در ۲ بخش شامل مراقبت در منزل و ردگیری تماس‌ها فعالیت دارند و اعضای این تیم، تماس فرد کرونا مثبت را رصد می‌کنند و در صورت ارتباط با افراد آنان را شناسایی و آزمایش کرونا گرفته می‌شود.

حسینی افزود: در راستای ماموریت مراقبتی منزل از بیماران کرونایی استان نیز یک پزشک و پرستار فعال هستند و در صورتی که فرد مبتلا قادر به مراجعه برای درمان نباشد با حضور در منزل خدمات تشخیصی و درمانی به صورت رایگان ارایه می‌شود.

ویروس کرونا از اسفندماه پارسال در ایران شیوع یافت و نخستین موارد شناسایی شده این بیماری پس از استان قم در اراک مشاهده شد و نوع جهش یافته این بیماری هم پنج اسفند ۹۹ در استان تایید شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403