بحرین خواستار اسرائیل در مذاکرات برجام شد


بحرین خواستار اسرائیل در مذاکرات برجام شد

سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین در گفتگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مورد از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با ایران گفتگو کرد.

آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش خبرگزاری دولتی بحرین، سلمان بن حمد آل خلیفه در این گفتگو که در روز پنجشنبه ۲۵ فوریه (۷ اسفند) انجام گرفت، با تأکید بر «اهمیت مشارکت کشورهای منطقه در هرگونه مذاکره درباره پرونده هسته‌ای ایران» به منظور حفظ «امنیت و ثبات در منطقه» تأکید کرد.

این سخنان، نخستین واکنش یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس به اعلام نظر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در اوایل ماه جاری میلادی مبنی بر تلاش وی برای بازگشت به برجام است. اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از اقدام دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در خارج کردن کشورش از برجام و وضع تحریم‌های سنگین علیه ایران در سال ۲۰۱۸ میلادی استقبال کرده بودند.

ولیعهد بحرین در تماس روز پنجشنبه اصرار داشت که هرگونه مذاکره هسته‌ای با ایران باید «شامل مسائل گسترده‌تری» باشد، اما جزئیات بیشتری در مورد این مسائل ارائه نکرد. کشورهای حوزه خلیج فارس تاکنون گفته‌اند که توافق با ایران باید شامل مسئله محدودیت فعالیت‌های غیرهسته‌ای، موضوع برنامه موشکی و نیز پشتیبانی ایران از گروه‌هایی در سایر کشورهای خاورمیانه باشد.

بر اساس گزارش خبرگزاری بحرین، نخست وزیر اسرائیل هیچ اشاره‌ای به سیاست واشنگتن برای نزدیکی دوباره به تهران نکرده است. با این حال گفته شده که ولیعهد بحرین از نتانیاهو برای دیدار از این کشور بعد از برطرف شدن بحران کرونا دعوت کرده است. او همچنین بار دیگر علاقه‌مندی کشورش را برای سرمایه‌گذاری مشترک در احداث یک کارخانه تولید واکسن که قرار است در اسرائیل صورت بگیرد، اعلام کرد.

به دنبال امارات عربی متحده، کشور پادشاهی بحرین نیز پاییز سال گذشته طی توافق‌نامه‌ای روابط خود با اسرائیل را عادی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)