استاندار کهگیلویه و بویراحمد: کرونای انگلیسی ما را محاصره کرده است


استاندار کهگیلویه و بویراحمد: کرونای انگلیسی ما را محاصره کرده است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از هموطنان خواست که به خاطر جلوگیری از شیوع کرونا هیچ هموطنی به عنوان امداد رسان به شهر سی سخت سفر نکند.

"حسین کلانتری" در نشست ستاد مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد که در محل شبکه بهداشت شهرستان دنا برگزار شد، افزود: این مردم در مدت چند ثانیه ثمره یک عمر تلاش خود را از دست دادند.
وی با تاکید بر اینکه ما موظف به ارائه خدمت به مردم هستیم، تصریح کرد: بنده و فرمانده سپاه، مدیرکل اطلاعات و سایر مدیران دستگاه های خدمت رسان نخستین کسانی بودیم که در محل وقوع زلزله حاضر شدیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ما قدر شناس مردم هستیم و تا بهبود شرایط در کنار این مردم حضور داریم، اظهار کرد: همه مسئولان دنا کمک کردند مسئول کم کار نداشتیم.
کلانتری با اشاره به اینکه مردم در خانه های خود مشغول زندگی عادی بودند و این زلزله ظرف ۵ ثانیه طول کشید، تاکید کرد: در شرایط بحرانی باید رفتاری متناسب با این شرایط داشته باشیم.
وی ضمن تقدیر از زحمات تمامی مردم و سعه صدر آن ها در برخورد با این حادثه، ادامه داد: از خدمات و زحمات همه مسئولان استانی و به ویژه مسئول شهرستان دنا و اعضای شورای تامین تقدیر و تشکر می کنم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه مسئولان همه پای کار بودند، بیان کرد: این محور بندی با نظر مسئولان شهرستان انجام شده است.
کلانتری با اشاره به تقسیم شهرستان به ۹محور و آماده باش ۹ تیم در شهر سی سخت، تصریح کرد: با جدیت پیگیر رسیدن محموله های کمکی به دستم مردم هستیم.
وی با اشاره به تلاش های شبانه روزی جمعیت هلال احمر شهرستان دنا، اظهار کرد: برخی از مسائل را در مناطق طایفه ای و عشایری شاهد هستیم اما کم کاری، بی تعهدی و بی مسئولیتی نسبت به مردم دنا نشده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه فرماندار مسئول و بیش ترین بار روی دوش وی است، تاکید کرد: همه مدیران شهرستان باید با فرماندار هماهنگ باشند چرا که اگر هماهنگی ها شکل بگیرد، دغدغه ها برطرف می شود.
کلانتری با اشاره به اینکه کشور ایران زلزله خیز است، بیان کرد: باید قدرت شفافیت و صداقت با مردم را داشته باشیم و مسائل را با مردم در میان بگذاریم.
وی خواستار انجام تقسیم بندی های لازم برای خدمات رسانی بهتر به مردم از سوی فرماندار شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زلزله در شهر سی سخت و چند روستای اطراف اتفاق افتاده است، تصریح کرد: تمام گروه های جهادی و موسسات خیریه که به شهرستان دنا مراجعه کرده اند باید شناسنامه دار شده و این گروه ها با دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداری هماهنگ باشند.
کلانتری اظهار کرد: همه کمک ها مال مردم زلزله زده است و ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان باید با فرمانداری هماهنگ باشند و دوباره کاری نشود و در این خصوص ساماندهی در دستور کار قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه هلال احمر خودش محور است و برای خدمات رسانی مدل داشت، تاکید کرد: ولی براساس مدل ما عمل کردند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه دپو کردن چادر خیانت به مردم و نظام است، ادامه داد: این چادر برای مردم ارسال شده است.
کلانتری بیان کرد: اگر به خانواده های پر جمعیت حتی سه چادر تحویل شود مشکلی وجود ندارد اما وجود ۱۰ چادر در یک منزل ظلم به سایر زلزله زدگان است.
وی تصریح کرد: افرادی به دنبال زیر سوال بردن خدمات نظام و زحمات و تلاش های انجام گرفته از سوی مسئولان هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نظام سیستم دارد، اظهارکرد: در صورت کم کاری مسئولی به طور قطع با آن ها برخورد می کنیم.
کلانتری با اشاره به اینکه باید ضعف ها و انتقادات مطرح شود، تاکید کرد: ما از هرگونه کمکی استقبال می کنیم.
وی ضمن تقدیر از نیروی انتظامی و سپاه و همه دستگاه‌های خدمات رسان، اجرایی و نیروهای پرتلاش امدادی بیان کرد: نیروی راهور با مدل جدید ترافیک شهر را مدیریت کنید.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر از زحمات و خدمات شبانه روزی صدا و سیما، خبرنگاران و همه اصحاب رسانه تصریح کرد: انتظار می رود کمک های همدلانه و وفاق و اتحاد مردم و مسئولان از سوی همه رسانه ها به تصویر کشیده شود و از سیاه‌نمایی و نا امید کردن مردم خودداری شود.
کلانتری اظهار کرد: مسئولان به علت حضور مستمر در بین مردم باید رپید تست (تست سریع کرونا) را به صورت مرتب انجام دهند.
وی با تاکید بر اینکه به نیروی انسانی نیاز نداریم، ادامه داد: شیوع ویروس انگلیسی در استان های خوزستان، اصفهان و فارس وضعیت را خطرناک کرده و ما در محاصره ویروس انگلیسی قرار داریم و باید برای جلوگیری شیوع کرونا خیلی مراقبت کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تامین امنیت محموله ها کار مهمی است و تاکنون حتی یک مورد سرقت محموله در استان نداشتیم.
کلانتری بر عدالت توزیع در اقلام به مردم تاکید و بیان کرد: از توزیع پراکنده اقلام خودداری شود.
وی بر هماهنگی دستگاه های اجرایی تاکید و تصریح کرد: آمار خانه های تخریبی در سطح شهر سی سخت مشخص شده است و به بنیاد مسکن تحویل داده می شود و خدمات را طبق این آمار ارائه می کنیم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تا فردا آمار واحدهای تعمیری مشخص می شود، اظهار کرد: برای تشکیل پرونده مردم از طریق سامانه دعوت می کنیم.
کلانتری با اینکه دولت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای احداث، بازسازی و نوسازی شهرستان دنا ابلاغ کرده و در اختیار بنیاد مسکن قرار داده است، تاکید کرد: خانه هایی که ۱۰۰ درصد تخریب شده است ۲۰ میلیون تومان برای اسکان موقت به آن ها تحویل می دهند.
وی ادامه داد: مبلغ ۲۰ میلیون تومان به کسانی که کانکس تحویل بگیرند، پرداخت می شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اردوگاه اسکان اضطراری همان شب زلزله راه اندازی شد، بیان کرد: مردم از این اردوگاه استقبال نکردند.
کلانتری از راه اندازی کمپ کانکسی در شهر سی سخت خبر داد و تصریح کرد: این کمپ در ۲ سایت سپاه و آموزش و پرورش برقرار است.
وی کاظمی را به عنوان نماینده تام الاختیار ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: بسیج جامعه پزشکی کمک های بسیاری انجام داده است و زحمات آن ها قابل تقدیر است.
کلانتری از پرداخت قسط اول ۱۰ میلیون تومانی به ۱۳۵ نفر از مردم زلزله زده خبر داد.
وی تاکید کرد: افراد اندکی بودند مانع خدمات رسانی به مردم می شدند نباید از این افراد بگذریم.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اینجا همه یک تیم هستیم و باید در خدمت به مردم باشیم.
کلانتری با بیان اینکه بزرگ ترین بحران ها را پشت سر گذاشتیم، بیان کرد: تنها شورای تامین در کشور بودیم که رئیس شورای امنیت تک تک اعضا را مورد تقدیر قرار داد.
وی تصریح کرد: انتظار داریم با انرژی بیشتر در بین مردم باشید و در صورت بروز کوچک ترین مشکلی حضور فعال داشته باشید و نیروها در منطقه مستقر باشند.
به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه تیم تعمیرات آب، برق، گاز، مخابرات و درمانی در منطقه زلزله زده مستقر باشند، خاطرنشان کرد: ساماندهی وضعیت روستاها در دستور کار همه دستگاه ها قرار گیرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند