مردم ساوه تا اطلاع ثانوی از سفر به قم و تهران بپرهیزند


مردم ساوه تا اطلاع ثانوی از سفر به قم و تهران بپرهیزند

ساوه-ایرنا- معاون بهداشتی و سخنگوی دانشکده علوم پزشکی از مردم شهرستان های ساوه و زرندیه درخواست کرد با توجه به اینکه مواردی از کرونای انگلیسی در استانهای قم و تهران مشاهده شده است، تا اطلاع ثانوی از سفر به این مناطق پرهیز کنند.

دکتر «محمود کریمی» عصر پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: با توجه به اینکه بیشترین تردد و مراودات ما با قم و تهران است، از این رو توصیه اکید داریم که مردم ساوه و زرندیه از سفر به این شهرها اکیدا پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه خطر، خیلی نزدیک شده است، گفت: لازم است به طور خاص مردم شهر «آوه» و روستاهای اطراف که در نخستینن پیک کرونا تجربه تلخی داشتند، با دقت و حساسیت بیشتری رفتار کنند و مراقب تردد و سفرهای خود باشند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: روزهای سختی پیش روی مردم ساوه و زرندیه است و اگر آسان گیری و عادی انگاری کنیم، تبعات سنگینی را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه از مردم ساوه و زرندیه درخواست کرد که با توجه به شیوه نوع‌ انگلیسی کرونا، از امروز حتما از ۲ ماسک استفاده کنند و این مسأله بخصوص برای گروههای آسیب پذیر و حتی عموم مردم که در مکانهای عمومی و شلوغ حضور می یابند بسیار مهم و ضروری است.

دکتر کریمی اظهار داشت: راههای انتقال نوع جدید کرونا در واقع همان راههای قبلی است با این تفاوت که قدرت سرایت و بیماری زایی کرونای انگلیسی بیشتر است.
وی گفت: انتظار داریم اکنون مردم به حدی از آگاهی نسبت به ماهیت و خطر کرونا رسیده باشند که ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت جدی تر از قبل، سلامت خود و اطرافیان را به خطر نیندازند و خودمراقبتی و پرهیز از ترددهای غیرضرور به استان و شهرهای همجوار را رعایت کنند.

سخنگوی دانشکده علوم پزشکی ساوه همچنین از مردم درخواست کرد که از حضور غیرضروری در اماکن و خیابانهای شهر به صورت جدی خودداری نمایند.
وی افزود: از مسئولان ادارات،بانکها، نانوایان و کسبه و بازاریان عاجزانه خواهش می کنیم به افراد بدون ماسک و افرادی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند، خدمات ندهند.
دکتر کریمی اظهار داشت: انتظار داریم که مردم ما را یاری کنند و حداقل از باب امر به معروف و نهی از منکر، توصیه محترمانه به دیگران را برای رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهند.
وی گفت: اینکه با چه رنگی و با چه سطحی از خطر وارد عید نوروز و قرن جدید شویم بستگی مستقیم به خود ما و رفتارمان دارد.
دکتر کریمی گفت: آنچه که ما امروز در سطح شهرستان ساوه می بینیم، نشانه ای از روزهای «بد» است.

وی گفت: در یک هفته اخیر دهها مرکز متخلف شامل تالار،نانوایی و سایر مراکز را پلمب کردیم اما آیا می شود برای هر محل کسب در هر ساعت از شبانه روز مامور گذاشت؟ بنابراین باید درک کنیم که همه در یک قایق نشسته ایم و نباید آن را آسیب پذیر کنیم.
معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: با وجود تلاش های خستگی ناپذیر کادر درمان و پرستاران بیمارستان های ساوه و زرندیه و مشاهده جان باختن افرادی به دلیل کرونا از سوی همسایگان، دوستان، همشهریان و آشنایان اما عده ای همچنان بر رعایت نکردن دستورالعمل های ساده بهداشتی همچون زدن ماسک پافشاری می کنند و این مسأله واقعاً ناامید کننده و باعث تأسف است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی