نماز جمعه در 39 شهر مازندران برپا می‌شود


نماز جمعه در 39 شهر مازندران برپا می‌شود

ساری - ایرنا - رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت که نماز جمعه هشتم اسفند ماه در 39 شهر استان برپا می‌شود.

حجت الاسلام محمد انتظاری عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : نماز جمعه فردا تنها در شهرستان های ساری ، آمل و رامسر که همچنان در وضعیت نارنجی کرونایی هستند ، برگزار نمی شود و در سایر شهرهای استان که وضعیت کرونایی آنها زرد و آبی است ، برگزار خواهد شد.

رنگ نارنجی کرونایی به معنای وضعیت پرخطر ، رنگ زرد به معنای خطر متوسط و آبی هم به معنای کم خطر است.

نماز جمعه به طور معمول در ۴۷ نقطه مازندران برگزار می شود ولی از زمان شیوع کرونا تنها بر اساس ارزیابی وضعیت کرونایی در مناطقی که وضعیت زرد و آبی دارند برگزار می شود.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران گفت که نماز جمعه در شهرهای دارای وضعیت زرد و آبی کرونایی در مصلی های سرپوشیده با ۳۰ درصد و در اماکن سرباز با ۵۰ درصد ظرفیت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی از نمازگزاران خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با همراه داشتن مهر و سجاده شخصی و ماسک در پایگاه های نماز جمعه حاضر شوند.

بر اساس آخرین ارزیابی سامانه ماسک از وضعیت کرونایی مازندران ، در حال حاضر وضعیت کرونایی ۱۲ شهرستان مازندران زرد ، هفت شهرستان آبی و سه شهرستان هم نارنجی است.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون ۷۰۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

شیوع کرونا در مازندران از ۲۹ بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل شروع شد و تاکنون سه موج را پشت سر گذاشت. تا کنون ۲ هزار و ۹۳۰ نفر در مازندران بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان باختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان