اعمال قانون در موضوع سد معبر نیازمند همکاری دستگاههای متولی امر است


اعمال قانون در موضوع سد معبر نیازمند همکاری دستگاههای متولی امر است

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: صدور اخطاریه تا حدی کارگشاست و در زمان حاضر سد معبری وجود ندارد که به آن اخطاریه صادر نکرده باشیم از همین رو مباحث در این بخش باید قانونی پیگیری شود متاسفانه در برخورد قضایی و بحث اعمال قانون مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم با دعوت از دستگاههای متولی امر برطرف شود.

حبیب یگانه روز چهارشنبه در جلسه علنی شورای شهر زنجان در خصوص موضوع سد معبر و انتقادات وارده در این خصوص نیز گفت: شهرداری زنجان از ابتدای سال جاری تا کنون به رغم مطالبات و نامه نگاری ها اجازه بهره برداری از جمعه بازار صادر نشده، از همین رو معتقدیم وقتی مرکز ساماندهی دست ‌فروشان تعطیل شود این افراد در سطح شهر پراکنده شده و به امرار معاش می‌پردازند چرا که برخی با این شغل زندگی خود را می گذرانند.

وی اضافه کرد: بر این مبنا نیازاست محلی به همین منظور مشخص و کنترل های لازم انجام گیرد، تا بتوان نسبت به ساماندهی و هدایت دستفروشان در محل جدید اقدام کرد، در بخش سد معبر نیز همکاری و هماهنگی سایر نهادها دادگستری، دادسرا و نیروی انتظامی لازم است.

این مسوول، در پاسخ به معضل سد معبر به ویژه در بافت مرکزی شهر نیز یادآور شد: برای مقابله با معضل سد معبر نیازمند همکاری دیگر نهادها از جمله دادگستری و نیروی انتظامی هستیم، چرا که پس از اتفاق رخ داده در بندرعباس همکاری این نهادها در انجام تکالیف شهرداری کمرنگ تر شده است.

وی در خصوص موضوع پیاده راه سبزه میدان شهر نیز گفت: امسال سازمان حمل ‌و نقل شهرداری مکلف شده تا کارت‌های بارکددار و به نام برای تردد در پیاده‌راه سبزه‌میدان صادر کند تا سوء استفاده‌ها در این بخش به حداقل برسد.

این مسول شهری ادامه داد: متاسفانه همکاری انجام نمی گیرد بطوری که فردی که کارت تردد دارد صرفا مجاز به تردد در محور یاد شده بوده و نه اینکه موجب توقف در سیما و منظر شهری شوند، که بر این اساس و با توجه به روزهای پایانی سال تذکر بیشتری داده خواهد شد.

یگانه همچنین در پاسخ به عملکرد غیرقابل قبول پیمانکار برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پارک ملت نیز خاطرنشان کرد : این موضوع در شهرداری مورد بررسی قرار گرفت، از آنجایی که طبق قانون در مناقصه پیمانکاری که پایین‌ترین قیمت را بدهد برنده مناقصه بوده و شهرداری نمی‌تواند پس از بازگشایی پاکات پیمانکار را به دلخواه انتخاب کند از همین رو در زمان مناقصه مذکور برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی پارک ملت پیمانکار فعلی کمترین قیمت را داده بود و انتخاب شد.

وی یادآوری کرد: تا کنون چهار اخطاریه به پیمانکار مربوطه صادر شده و در صورتی که این پیمانکار اقدام به تکمیل پروژه سرویس بهداشتی پارک ملت نکند از ماده قانونی برای کنار گذاشتن این پیمانکار استفاده خواهد شد، اما در زمان حاضر از آنجایی که قرارداد با این پیمانکار منعقد شده باید طبق شرایط و ضوابط عمومی عمل کنیم.

این مسوول شهری همچنین به وضعیت فعلی پروژه ساخت المان میدان ۱۵ خرداد به عدم موافقت با مصوبه ترک تشریفات این پروژه از سوی هیات حل اختلاف و زمان‌برشدن طی مراحل انجام مناقصه آن اشاره کرد و افزود: امروز شاهد ابلاغ قرارداد این پروژه هستیم و امیدواریم سازه این المان به زودی تکمیل شده و در محل نصب شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک