امنیت کشور دشمنان را ناامید و عصبانی کرده است


امنیت کشور دشمنان را ناامید و عصبانی کرده است

زاهدان- ایرنا- جانشین نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان گفت: امنیت آنقدر در جامعه مهم است که باید حاکم امور را هدایت و آن را برقرار کند زیرا اگر امنیت باشد دشمنان نظام از بین رفته و ضعیف می‌شوند همچنان که امنیت موجود ایران دشمنان را عصبانی کرده است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علیرضا بی‌نیاز روز پنجشنبه در نشست سران طوایف و معتمدان با حضو ر استاندار سیستان و بلوچستان در مورد حوادث اخیر اظهارداشت: امنیت از نگاه قرآنی و اسلامی یکی از مسائل اساسی و زیربنایی هر جامعه‌ای است.

وی با بیان اینکه اجرای احکام اسلامی در هر جامعه‌ای در سایه امنیت امکان پذیراست افزود: عدالت، رفاه، توسعه سیاسی و اقتصادی منوط به ایجاد امنیت است و در سایه امنیت محقق می‌شود.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور نیز در این نشست گفت: دشمنان می‌خواهند از نظر اقتصادی، فرهنگی و علمی مسلمانان کنار هم نباشند زیرا اگر ظرفیت‌های دنیای اسلام تجمیع شود مثل سیل دشمنان را نابود می کند.

سردار محمد کرمی افزود: فرصت‌هایی که به ما داده شده و به عنوان عالم و مولوی به مردم خدمت می‌کنیم توفیق و نعمت بزرگ عطا شده از سوی پروردگار عالم است و باید قدر آن را بدانیم.

وی با بیان اینکه امروز صهیونیست به طور مداوم نقشه‌هایی در کل دنیا به ویژه برای مردم این منطقه طراحی می‌کند افزود: اتفاقاتی که برای مسلمانان می‌افتد طراحی صهیونیست است، این گروه از خلاء فکری مسلمانان استفاده می‌کند تا به صورت مداوم مشغول هم باشند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور با اشاره به اینکه دشمن عصبانی است به این دلیل که جبهه حق به سرعت پیش می‌رود ادامه داد: در این شرایط سردمداران جبهه باطل در خفا ایستاده و بدون نشان دادن خود نقشه و توطئه طراحی می‌کنند و کسانی دیگر نقشه‌هایشان را اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز باید خیلی مراقب باشیم که در طراحی دشمن قرار نگیریم افزود: در این زمینه نقش خواص بسیار مهم است و خیانت این افراد از همه چیز بدتر خواهد بود.

سردار کرمی با تاکید براینکه اگر خواص خوب تشخیص ندهند نمی‌تواتند چشم فتنه را کور کنند گفت: امروز جبهه حق به فضل الهی پیش می‌رود.

وی تصریح کرد: هر خونی ریخته می‌شود مقصرش آن کسانی هستند که بدون اطلاع، اطلاعیه می‌دهند زیرا نرفته‌اند موضوع را دقیق بررسی کنند.

فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای این ملت است تصریح کرد: هم‌اینک ۱۰ هزار بسیجی داریم که قریب هشت هزار نفر آنان براداران اهل سنت هستند و کار اجرایی در کشورانجام می‌دهند.

مولوی حافظ شهنوازی امام جمعه خاش نیز در این نشست گفت: شیطان بزرگ امریکا کشورمان را در تحریم‌ها قرار داده و مشکلاتی ایجاد کرده در واقع آن‌ها می‌خواهند کارهای به وجود بیاورند که باعث تفرقه شود.

مولوی بدری یکی دیگر از روحانیون استان نیز گفت: باید بدرستی فکر و عمل و مردم را به راه درست هدایت کنیم زیرا اولین نکته همیشه عدالت است که امنیت را پایدار می‌کند.

وی افزود: آن چیزی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد باعث تاسف همه از دولت و ملت گرفته تا هر کسی که غیرت انسانی و اسلامی دارد، شده است.

مولوی بدری ادامه داد: انتظار داریم در جریان‌های اخیر موضوعات به درستی بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه اگر خاطی هر کسی هست به مجازاتش برسد و حتی اگر ماموری هم خطا کرده باید به مردم اعلام شود افزود: وقتی که با مردم صداقت داشته باشم قطعا مردم مطمئن می‌شوند و ما را خیرخواه خود دانسته و بهتر به حرف‌ها عمل می‌کنند.

عبدالنبی کرد یکی از سران و بزرگان طوایف سیستان وبلوچستان نیز در این نشست گفت: یکی از افتخارات ما عشایر این است که سال هاست از مرز و کشورمان حفاظت می کنیم، عشایر سیستان و بلوچستان مملکتشان را مانند مادرشان می دانند و کشور برای آنان از جایگاه خاصی برخوردار است.

کرد افزود: همانطور که فردوسی گفت هر که را "مهر وطن در دل نباشد کافر است معنی حب و وطن فرموده پیغمبر است" حب وطن در دل و جان عشایر مستحکم است و با همین رویکرد همواره از کشور دفاع کرده و با دشمنان در نبرد بوده اند.

وی گفت: ضد انقلاب و مافیای سوخت از احساسات مردم سوء استفاده کردند و برخی متاسفانه تحت تاثیر یکسری صحبت ها قرار گرفتند و حرکات ناشایستی انجام دادند، اگر این کار را از طریق قانون انجام می دادند، مشکلشان به مراتب راحت تر حل می شد.
کرد تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی از طرق مختلف به مطالبه‌گری و خواسته‌های مردم توجه می‌کند، حرکتی که طی روزهای اخیر پیش آمده مذبوحانه و ناشایست است که آن را محکوم می‌کنیم.
وی خطاب به مردم گفت: سعی کنید از کانال های صحیح اخبار را دنبال کنید و اجازه ندهید فتنه‌ها تکرار شوند.
به گفته این معتمد و بزرگ طایفه کُرد، از نظر قانون و شرع کسی حق ندارد به بیت المال تعرض کند، چنین اقدامی توجیهی ندارد، پیامبر (ص) فرمودند که "خارترین مردم کسی است که اهانت کند"، بنابراین حتی حق اهانت به کسی را نداریم، چه برسد که بیت‌المال را تخریب کنیم، این کار درستی نیست و محکوم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان