معرفی برگزیدگان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی/ 755 کتابفروشی در طرح زمستانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند


معرفی برگزیدگان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی/ 755 کتابفروشی در طرح زمستانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند

مهمترین رویدادهای حوزه کتاب در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.


مهمترین رویدادهای حوزه کتاب در هفته گذشته را با یک کلیک مشاهده کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:

بیشتربخوانید

پایان یافتن دو جشنواره ادبی در یک هفته/ بخشی از مطالبات ناشران نمایشگاه مجازی کتاب واریز شد


برگزیدگان هفتمین جشنواره مروجان کتابخوانی معرفی شدند

مراسم پایانی هفتمین دوره جشنواره تقدیر از افراد و گروه‌های مروج کتابخوانی به صورت آنلاین برگزار شد. محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در سخنانی درباره ترویج کتابخوانی گفت: جشنواره تقدیر از مروجان کتابخوانی برنامه سودمند و مفیدی است که در هفتمین دوره فعالیتش به پختگی رسیده است. اهمیت این رویداد در آن است که با استفاده از توان نهاد‌های غیر دولتی و فعالیت داوطلبانه گروه‌های مردمی برگزار می‌شود. بار اصلی فعالیت‌های ترویج کتابخوانی بر دوش گروه‌های مردمی است. اینکه از رهگذر برنامه ترویج کتابخوانی هم به ترویج کتاب کمک می‌شود و هم اینکه نکته‎‌های خلاقانه ترویج کتابخوانی تدوین می‌شود بسیار اهمیت دارد.

او با اشاره به همه‎ گیری بیماری کرونا گفت: به همت گروه‌‎های متعدد کتابخوانی خوشبختانه کرونا هم نتوانست فعالیت‌های کتابخوانی و ترویج کتابخوانی را متوقف کند. نه تنها فعالیت‌های کتابخوانی متوقف نشد بلکه با توسل به فضای مجازی و گردهمایی‌هایی مجازی فعالیت‌های ترویج کتابخوانی رونق بیشتری گرفت. از همه همراهان مروج کتابخوانی و همکاران در دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و هیات داوران ممنون هستم.

تمدید مهلت شرکت در اولین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» تا اول اردیبهشت ۱۴۰۰

پس از ارزیابی اولیه آثار ارسال شده، با توجه به افتتاح کتابخانه‌های مرکزی نهاد در ایام پیش رو و همچنین با هدف تمرکز زدایی و جلب مشارکت بیشتر رسانه‌های استانی و محلی، دبیرخانه مجازی اولین جشنواره «کتاب‌خوان و رسانه» مهلت شرکت در این جشنواره را تا اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ تمدید کرد.

بر این اساس اهالی رسانه می‌توانند از این فرصت برای تولید و انتشار محتوای مورد نظر در فراخوان جشنواره بهره گرفته و آثار خود را به داوری بگذارند.

دبیرخانه مجازی اولین جشنواره «کتاب خوان و رسانه» در اطلاعیه خود همچنین تأکید کرده است: مشارکت کنندگانی که اقدام به ارسال اثر کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پروفایل خود در سایت جشنواره به نشانی «festivalpl.ir» نسبت به بارگزاری آثار تازه خود در این بازه زمانی نیز اقدام کنند.

۷۵۵ کتابفروشی در طرح زمستانه کتاب ثبت‌نام کرده‌اند

آزاده نظربلند معاون فرهنگ و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، در گفتگو با خبرنگار درباره طرح زمستانه کتاب امسال گفت: از ابتدای آغاز ثبت نام در طرح زمستانه کتاب تا کنون، تعداد ۷۵۵ کتابفروشی از سراسر کشور برای مشارکت در این طرح ثبت نام کرده اند. امکان فروش کتاب در این طرح به صورت حضوری و غیرحضوری وجود دارد.

معرفی برگزیدگان بخش فرهنگ‌بنیان جشنواره ملی اسباب‌بازی

اسباب‌بازی‌های فرهنگ‌بنیان در بخش ویژه‌ای از ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مورد توجه قرار گرفت و پس از بررسی آثار، برترین سرگرمی‌های این حوزه معرفی شد.

هیات داوران بخش ویژه اسباب‌بازی‌های فرهنگ‌بنیان متشکل از هادی اسماعیلی و علی کاشفی‌پور پس از بررسی آثار این حوزه، چهار اثر را شایسته دریافت جایزه دانست. بر اساس این گزارش جایزه رتبه اول بخش ویژه فرهنگ‌بنیان به بازی رومیزی «سفالگر» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت هوپا به خاطر نگاه ویژه به بازسازی و بازآرایی بخشی از دست‌ساخته‌های تاریخی و ملی ایران در دوران باستان و اسلامی و نگاه نو به بازی‌های رومیزی در زمینه‌ای فرهنگی و هنری تعلق گرفت.

بخشی از کشور نمی‌توانستند در نمایشگاه مجازی کتابِ تهران حاضر شوند/ ارسال ۹۷ درصد مرسوله‌ها به سراسر کشور

آیین پایانی سی و هشتمین جایزه کتاب سال و جایزه جهانی کتاب در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. در این جلسه حسن روحانی رئیس جمهوری سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایوب دهقانکار مدیر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران حضور داشتند.

در این مراسم سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: در نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۱۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی عرضه شد. حدود یک و نیم میلیارد تومان کتاب فروش رفت. ۸۵۴ هزار مرسوله پستی به سراسر کشور ارسال شد. هم اکنون ۹۷ درصد این مرسوله‌ها به سراسر کشور ارسال شدند. در حاشیه برگزاری آن تسهیلاتی از جمله ارسال رایگان کتاب و ۵۰ درصد تخفیف اینترنتی و یارانه کتاب با تخفیف کامل به مخاطبان و تخفیف ۲۵ تا ۱۰۰ درصدی هزینه پست کتاب به ناشران ارائه شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط