طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!


طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

طرح لبخند هالیوودی همان چیزی چیزی است که در تبلیغ خمیر دندان‌ها و تصاویر سلبریتی‌های فیلم‌ها خواننده‌ها، بازیگران، شاهزاده‌ها و افراد معروف می‌بینید. این افراد لبخندهایی زیبا و دندان‌های مرواریدی ردیف و سفید دارند؛ که دندانپزشک برای آنها ساخته. در نی‌نی‌بان درباره‌اش توضیح می‌دهیم.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی چیست؟

لبخندهای هالیوودی یا داشتن دندان‌های مرواریدی در اصل به آن سبک نتایج دندانپزشکی زیبایی می‌گویند که در تصاویر حرفه‌ای تبلیغ‌های تلویزیونی دیده‌اید. این دندان‌ها به صورت ردیف و سفید از بدو تولد با فرد نبوده‌اند و نتیجه کار یک دندانپزشک زیبایی هستند. تمام بازیگران هالیوود، بازیگران ایرانی و بسیاری افراد حاضر در صنعت مد و تبلیغات بصری؛ از این روش زیبایی استفاده می‌کنند.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

طرح لبخند هالیوودی و دندان‌های مرواریدی چطور ایجاد می‌شود؟

یک دندانپزشک ترمیمی و زیبایی و متخصص ارتودنسی، به شما کمک می‌کنند که دندا‌های ردیف داشته باشید؛ سپس نمای دندان‌های‌تان صیقلی،یک دست و روشن شوند. می‌پرسید به چه روشی؟ این روش‌ها:

روکش‌های دندانی : روکش‌های پرسلان یا لمینت های چینی دندان پوسته هایی از یک لایه ونیر باریک: برای شما سفارش داده می‌شود.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

انواع روکش دندان برای طرح لبخند هالیوودی

روکش دندان هرچه باشد باید ابتدا دندان‌های‌تان ردیف باشند؛ ردیف و بر یک خط. بنابراین در طرح لبخند هالیوودی، حتما حضور یک دندانپزشک متخصص ارتودنسی لازم است. سپس دنداپزشک متخصص ترمیمی، بر اساس نیاز و بودجه شما، تعیین می‌کند که کدام روکش دندانی برای شما مناسب است؟

روکش کامپوزیتی روکش لمینیتی

شما باید درباره بهترین انتخاب مواد روکش برای شما با دندانپزشک خود صحبت کنید.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

ونیرهای دندان چه مشکلاتی را برطرف می کنند؟

البته طرح لبخند هالیوودی فقط برای مقاصد زیبایی نیست؛ این روکش‌ها بسیاری از مشکلات دندانی را هم برطرف می‌کنند؛ از جمله:

دندان هایی که به دلیل موارد زیر تغییر رنگ داده اند: درمان کانال ریشه لکه های حاصل از تتراسایکلین یا سایر داروها فلوراید بیش از حد پر کننده های بزرگ رزین دندان‌هایی که فرسوده شده‌اند دندان‌هایی که تراشخورده یا شکسته شده‌اند دندان‌هایی که نامرتب، ناهموار یا نامنظم هستند (به عنوان مثال ، دهانه یا برآمدگی در آنها وجود دارد) دندان‌هایی که بین‌شان شکاف دارد (برای بستن فضای بین این دندان‌ها)

مطلب پیشنهادی: با چه ترفندی بچه را به دندانپزشکی ببریم؟

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

روش‌های ایجاد روکش دندان

تهیه روکش دندان معمولاً نیاز به 3 نوع ویزیت در دندانپزشکی نیاز دارد:

یکی برای مشاوره یکی بار برای ساخت روکش یکی برای نصب روکش‌ها

تشخیص و برنامه‌ریزی درمانی برای طرح لبخند هالیوودی و داشتن دندان‌های مرواریدی

شما در جلسه ویزیت اولیه به دندانپزشک زیبایی می‌گویید که دوست دارید چطور دندانی داشته باشید؛ سپس او دندان‌های شما را معاینه می‌کند. اصلا ببینید روکش مد نظر شما به درد این دندان‌ها می‌خورد یا خیر. بعد به طور کامل درباره روش درمان با شما صحبت می‌کند.

مطلب پیشنهادی: وقتی شیر می‌دم، برم دندانپزشکی؟

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

انواع روش‌های ایجاد لبخند هالیوودی و دندان‌های مرواریدی

درمان سفید کننده دندان: بیلیچینگ

شاید این پرسش پیش بیاید که اگر دندان‌های به طور طبیعی ردیفی داشته باشیم؛ باز هم لازم است ارتودنسی کنیم؟ اگر خودمان دندان‌های خوش رنگی داشته باشیم جه؟

در این میان که کلی آدم برای درمان بهم ریختگی‌ها و رنگ دندان‌های‌شان به دندانپزشکا ارتودنسی و زیبایی-ترمیمی مراجعه می‌کنند؛ عده‌ای هم هستند که دندان‌های طبیعی زیبایی دارند.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

چرا باید بیلیچینگ کنیم؟

هرچه قدر هم دندان‌های زیبا و یک دستی داشته باشید؛ نمی‌توانید از شر مواد رنگ‌دهنده در امان باشید. این مواد در بسیاری از خوراکی‌ها و حتی داروها موجوداند؛ بدون این‌که فکرش هم به سرتان خطور کرده باشد:

مواد رنگ‌دهنده‌ای که با طرح لبخند هالیوودی تداخل دارند:

رب قهوه چای نوشابه آب‌نبات بستنی سس‌ها بیسکوئیت‌ها

و کلا هر ماده غذایی صنعتی که در آن رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌‎شود. از طرفی ماهیت خوراکی‌ها هم در رنگ شدن دندان‌ها موثراند. مثلا خوراکی‌های اسیدی و حتی نیکوتین سیگار هم دندان شما را زرد می‌کند. بنابراین باید برای ایجاد طرح لبخند هالیوودی به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید؛ در این جلسات رنگ دندان با مواد سفید کننده و انواع نورهای لیزری بهبود می‌یابد.

مطلب پیشنهادی: روش‌های جدید در دندانپزشکی اطفال را می‌شناسید؟

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

درمان جایگزینی دندان در طرح لبخند هالیوودی

گاهی برخی دندان‌ها حالت کوتاه بلندی دارند؛ یا اصلا ضربه خورده و شکسته‌اند. اینجا دندانپزشک زیبایی با روش‌های جایگزینی، دندان شما را پر کرده و ردیف هر فک دست می‌شود.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

ایمپلنت های دندانی

در مواردی دندان فرد آن قدر آسیب دیده، خرابی آن به ریشه رسیده یا به هر دلیلی دندانپزشک نمی‌تواند یک ردیف یک دست را با دندان‌های خود فرد ایجاد کند؛ بنابراین ایمپلنت را به بیمارش پیشنهاد می‌دهد.

در این روش پیچ‌هایی تخصصی، در لثه کار کار گذاشته می‌‌شود و روکش‌های دندانی ساخته شده در لابراتوار روی آن قرار می‌گیرند. این کار باید حتما توسط جراح فک و صورت انجام شود؛ نه دندانپزشکان عمومی؛ یادتان باشد خونریزی و مدیریت آن در طول عمل جراحی یک فرآیند تخصصی پزشکی است و حتما دندانپزشک باید دوره تخصصی و فوق تخصصی آن را دیده باشد.

مطلب پیشنهادی: 0 تا 100 مراقبت‌های دندانپزشکی بارداری را اینجا بخوانید.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

بعد از انجام طرح لبخند هالیوودی

چه بیلیچینگ کرده باشید؛ چه کامپوزییت، لیمینیت یا ایمپلنت؛ باید مراقب بهداشت دهان و دندان خود باشید.

برای نگاه داشتن طرح لبخند هالیوودی و حفظ دندان‌های مرواریدی چه کنیم؟ به بهداشت دهان و دندان‌تان توجه کنید. بعد از غذا و میان وعده نخ دندان بکشید. حتما مسواک بزنید. بنا به توصیه دندانپزشک‌تان دهان شویه استفاده کنید. خوراکی‌های رنگ دهنده میل نکنید. در خوردن آبمیوه و نوشیدنی‌های اسیدی و رنگ‌دهنده از نی استفاده کنید.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

درمان‌های قبل طرح لبخند هالیوودی لازم است؟

بله. اگر دندانپزشکی برای عقد قرار داد در ایجاد طرح لبخند هالیوودی سلامت دهان و دندان شما را معاینه نکرد؛ باید بدانید که این فرد سودجو است. شما باید قبل از انجام هر کدام از روش‌های گفته شده؛ خرابی‌های دندان‌های خود را درمان کنید؛ پوسیدگی‌ها را از بین ببرید و با ماده مناسب پر کنید. سپس اقدام به این روش‌های زیبایی نمایید. درضمن بعد از انجام عمل ایجاد طرح لبخند هالیوودی لازم است؛ هر 6 ماه یک بار به دندانپزشک متخصص ترمیمی زیبایی خود مراجعه کنید؛ در صورتی که لازم بود ونیر کامپوزیتی یا لمینیتی برای‌تان تعویض شود.

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

حدود قیمت طرح لبخند هالیوودی

درباره قیمت دندان هالیوودی نرخ‌ها بسیار متفاوت‌اند. در این باره باید تحقیق کافی کنید. متاسفانه دندانپزشکان عمومی بدون داشتن دانش تخصصی دانشگاهی کافی، با شرکت در دوره‌های چند جلسه، اقدام به تیلیغ انجام این روش‌های زیبایی می‌کنند. نرخ این عمل در تبلیغات اینستاگرامی و تراکت‌ها بسیار پایین است. نرخ این عمل نزد متخصصان بدین شرح است؛ متخصص بودن دندانپزشک را در سایت نظام پزشکی استعلام کنید.

هر واحد ایمپلنت: از 2 میلیون و 500 هزار تا 5 میلیون تومان هر واحد کامپوزیت: از 700 هزار تا 2 میلیون تومان هر واحد لمینیت: از 2 تا 5 میلیون تومان ارتودنسی: از 7 تا 20 میلیون تومان

طرح لبخند هالیوودی، دندان‌های مرواریدی می‌خواهم دکتر!

شاید شما مانند بازیگران فرصت برای قدم زدن روی فرش قرمز نداشته باشید که عکاسان طرح لبخند هالیوودی شما را در اینترنت منتشر کنند اما شما ستاره‌ای برای خانواده و دوستان‌تان هستید؛ پس باید زیبایی دهان و دندان‌تان را بیشتر کنید. می‌توانید در این زمینه با دندانپزشکان نی‌نی‌بان تماس بگیرید تا در مورد گزینه‌های درمان با آنها مشورت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید