معاون راهداری: احتمال یخ‌زدگی در محورهای ارتباطی کرمان وجود دارد


معاون راهداری: احتمال یخ‌زدگی در محورهای ارتباطی کرمان وجود دارد

کرمان - ایرنا - معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: پدیده یخ‌زدگی از امشب (پنجشنبه) تا فردا شب در محورهای ارتباطی این استان شدید خواهد بود که از رانندگان درخواست می‌شود با احتیاط برانند.

احسان عراقی‌زاده شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک میلاد باسعادت امیرالمومنین علی(ع) و روز پدر افزود: تمامی محورهای شمال و شمال غربی استان کرمان هم اکنون درگیر بارش برف است و امشب این بارش ادامه دارد.

وی تصریح کرد: همچنین با وجود کاهش بین هفت تا ۱۰ درجه دمای هوای استان کرمان یخ‌زدگی شدید در محورهای ارتباطی پیش بینی شده است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: این یخ‌زدگی به‌ویژه در محورهای کوهستانی و گردنه‌های برفگیر این استان از جمله محور کرمان - زرند (به سمت راور)، گردنه‌های ده‌علیرضا، عیسی آباد، خراسانی، سینه جوانان، دهبکری و تونل سیرچ مشاهده می‌شود.

وی تاکید کرد: پدیده یخ‌زدگی در اکثر گردنه‌های کوهستانی استان کرمان وجود دارد لذا به رانندگان توصیه می‌شود که علاوه بر استفاده از زنجیر چرخ، از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت مسدود بودن مسیرها لباس گرم و غذای کافی به‌همراه خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه همکاران راهداری در محورهای ارتباطی استان کرمان آمادگی کامل را دارند گفت: در حال اجرای عملیات‌های راهداری از جمله برف روبی و نمک پاشی هستند.

عراقی زاده با اشاره به اعلام اداره‌کل هواشناسی استان کرمان افزود: شرایط بارش باران و برف با شدت، کاهش و افزایش موضعی و یخ زدگی محورهای برون شهری تا فردا شب به همین صورت ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: پدیده یخ زدگی امشب و احتمالا فردا شب شدید خواهد بود لذا تمامی راهداران و گشت‌های راهداری برای اعلام شرایط محورها در گردنه ها و آمادگی آنان برای مقابله و پیشگیری از حوادث جوی در محورهای ارتباطی استان الزامی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان