الزام صنایع به ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست کشور/تدوین اتوماتیک فهرست صنایع آلاینده


الزام صنایع به ثبت نام در سامانه جامع محیط زیست کشور/تدوین اتوماتیک فهرست صنایع آلاینده

با توجه به تاکید ریاست سازمان حفاظت محیط زیست یزد بر اجرایی شدن کلیه مراحل تدوین فهرست صنایع آلاینده بطور سیستماتیک، به اطلاع آن دسته از مراکز تحت نظارت مندرج در فهرست صنایع آلاینده که تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده اند، می رساند جهت خوداظهاری و تکمیل بخش های موجود در کاربری مرکز اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری موج یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، با توجه به تاکید ریاست سازمان حفاظت محیط زیست یزد بر اجرایی شدن کلیه مراحل تدوین فهرست صنایع آلاینده به طور سیستمی و اتوماتیک، به اطلاع آن دسته از مراکز تحت نظارت مندرج در فهرست صنایع آلاینده که تاکنون در سامانه ثبت نام نکرده اند، می رساند جهت خوداظهاری و تکمیل بخش های موجود در کاربری مرکز اقدام کنند.

مراحل ثبت مرکز که باید از سوی مسئول واحد تکمیل شود، به شرح زیر است: ثبت نام و ایجاد حساب کاربری به آدرس ،https://iranemp.ir و نحوه ی ثبت نام در سامانه و شماره تماس های پشتیبانی جهت رفع هرگونه ابهام احتمالی در صفحه اصلی قابل ملاحظه و بهره برداری است.

گفتنی است: پس از تایید حساب کاربری تکمیل بخش های ذیل اعم از مشخصات عمومی(شامل اطلاعات مرکز، مدیر عامل، آدرس کارخانه و دفتر مرکزی)، مدیریت انبارش ضایعات، تعطیلی مراکز، مدیریت پسماند، بخش تخصصی مراکز، مدیریت پساب، بخش منابع انسانی، بخش مصرف آب و انرژی، مدیریت زیست محیطی و فضای سبز لازم است.

شایان ذکر است: جهت ورود به سامانه از مرورگر های Browser Google chrome و یا Mozilla firefox بروزرسانی شده استفاده شود. همچنین ظرف مدت حداکثر دو روز از تاریخ ثبت نام در سامانه توسط مراکز و قبل از ارسال پیامک و ایمیل، دسترسی کاربران از طریق سازمان حفاظت محیط زیست فعال می شود و کاربران می توانند با نام کاربری ایجاد شده و پسورد انتخابی، وارد سامانه شوند و نسبت به تکمیل اطلاعات بخش اقدام نمایند.

یادآور می شود: اطلاعات تکمیل شده ملاک عمل خواهد بود و مسئولیت مستقیم صحت اطلاعات ثبت شده بر عهده بالاترین فرد مسئول در واحد صنعتی است و ادارات کل حفاظت محیط زیست هیچ گونه مسئولیتی در این رابطه نخواهند داشت.

با توجه به یکی از اهداف مهم ایجاد سامانه جامع محیط زیست کشور، فرآیند تهیه فهرست صنایع آلاینده مکانیزه می شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد