20 هزار سالمند و معلول از فردا واکسن کرونا را دریافت می‌کنند


از فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولین و سرای سالمندان کشور این مهم ادامه پیدا خواهد کرد و حدود 20 هزار نفر در این فاز از گروه‌های پرخطر سالمندان و معلولین واکسینه می‌شوند.

20 هزار سالمند و معلول از فردا واکسن کرونا را دریافت می‌کنند

وزیر بهداشت از آغاز فاز دوم واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: ۲۰ هزار سالمند و معلول از فردا واکسن کرونا را دریافت می‌کنند؛ امیدواریم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰، اکثر گروه‌های هدف واکسینه شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی، همزمان با میلاد امیرالمومنین علی(ع) و روز مددکار "سعید نمکی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه "وحید قبادی‌دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور از آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک بازدید کردند.

نمکی در حاشیه این دیدار از آغاز فاز دوم واکسیناسیون در کشور خبر داد و گفت: در اجرای این فرآیند علاوه بر همکاران ما در نظام سلامت و بخش‌های ICU و گروه‌های پرخطر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، گروه سالمندان نیز با عنوان گروه آسیب‌پذیر واکسیناسیون شدند که به شکل نمادین از آسایشگاه سالمندان کهریزک آغاز کردیم.

وزیر بهداشت، افزود: از فردا در اکثر آسایشگاه‌های معلولین و سرای سالمندان کشور این مهم ادامه پیدا خواهد کرد و حدود ۲۰ هزار نفر در این فاز از گروه‌های پرخطر سالمندان و معلولین واکسینه می‌شوند.

وی در پایان یادآور شد: بر حسب سند ملی واکسیناسیون کووید ابتدا کادر بهداشت و درمان، گروه‌های آسیب‌پذیر و گروه‌های پرخطر و سپس افراد عادی واکسن را دریافت می‌کنند و امیدواریم تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ اکثر گروه‌های هدف واکسینه شوند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟