رای گیری کنگره آمریکا درباره طرح اقتصادی بایدن


رای گیری کنگره آمریکا درباره طرح اقتصادی بایدن

کنگره آمریکا تا ساعاتی دیگر درباره بسته اقتصادی یکهزار و نهصد میلیارد دلاری بایدن رای گیری می‌کند.

رای گیری کنگره آمریکا درباره طرح اقتصادی بایدنبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، کنگره آمریکا تا ساعاتی دیگر درباره بسته اقتصادی یکهزار و نهصد میلیارد دلاری بایدن رای گیری می‌کند.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا برای خروج اقتصاد این کشور از مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ طرحی را آماده کرده که ارزش مالی آن، یک تریلیون و نهصد میلیارد دلار است. اما موانعی در مسیر تصویب این طرح وجود دارد. مانع اصلی عبارتست از افزایش حداقل دستمزد در آمریکا.
براساس این طرح، باید به صورت تدریجی حداقل دستمزد پایه در آمریکا به ساعتی پانزده دلار برسد. اعضای کنگره همچنان در حال بررسی این مسئله هستند که آیا می‌توان این موضوع را در بسته کمک‌های اقتصادی گنجاند یا خیر. جمهوریخواهان و حتی شماری از سناتور‌های دموکرات در کنگره آمریکا به شدت با این مسئله مخالفند. به هرحال، قرار است تا ساعات دیگری مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص بسته اقتصادی بایدن رای گیری کند.
رئیس جمهور آینده آمریکا بودجه‌ای هنگفت برای جبران پیامد‌های اقتصادی بحران کرونا پیشنهاد کرده است که پرداخت یارانه مستقیم به شهروندان زیان‌دیده، در رأس این برنامه قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان