بخشی از توفیقات هنر ایرانی در جهان منوط به هنرهای تجسمی است


 بخشی از توفیقات هنر ایرانی در جهان منوط به هنرهای تجسمی است

سید عباس صالحی با بیان اینکه هنرهای تجسمی امروز هنر ایرانی را در شاخه های مختلف به نمایش می گذارد، گفت: بخشی از توفیقات و شناخت هنر ایرانی در جهان منوط به هنرهای تجسمی بوده که بیش از این هم می تواند باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر شامگاه پنج شنبه 7 اسفند ماه با حضور سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری، هادی مظفری، مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی و اعضای شورای سیاستگذاری و هیات داوران بخش های ده گانه جشنواره و برگزیدگان این دوره با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در این مراسم « سید عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تقارن اختتامیه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با سیزده رجب سالروز ولادت حضرت علی(ع) و تبریک این میلاد گفت: به قصد سپاس از عزیزانی که در شرایط سخت کرونایی هنر را همچنان زنده نگه داشته اند در خدمت شما هستم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار با اشاره به این نکته که هنرهای تجسمی مشابه برخی از علوم پایه هستند و علوم دیگر نیازمند به آنهاست، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از هنر تجسمی بستر رویش دیگر هنرهاست. هنرهای تجسمی جایگاه قابل توجهی را در زیست بوم فردی و اجتماعی سالم و زیبای انسان دارد.

سید عباس صالحی تصریح کرد: شاخه های مختلف هنرهای تجسمی فرصتی را برای دیدن و خوب دیدن موضوعاتی که وجود انسان برای دیدن آن به زیبایی ها متصل می شود را فراهم می کند.

وی خاطر نشان کرد: شاخه های مختلف هنرهای تجسمی سابقه کهن در ایران داشته و بخش هایی هم در روزگار جدید افزوده شده اند ؛ در مسیر هنرهای تجسمی، هم در حوزه جغرافیایی و هم آمایش سنی، رویش های قابل توجهی را مشاهده می کنیم. هنرهای تجسمی امروز هنر ایرانی را در شاخه های مختلف به نمایش میگذارد. تابلوی هنر ایرانی در شاخه های هنر تجسمی متجلی است. بخشی از توفیقات و شناخت هنر ایرانی در جهان منوط به هنرهای تجسمی بوده که بیش از این هم میتواند داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: از همه عزیران که فضای خلوتشان را با هنر بارور کردند و برگزار کنندگان سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر تشکر می کنم.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کل‌کل مهران مدیری و نیما شعبان‌نژاد با چاشنی بینی!