ستاد تدبیر ویژه اقتصادی استان ها تشکیل شود


ستاد تدبیر ویژه اقتصادی استان ها تشکیل شود

استاندار اصفهان از دولت خواست تا علاوه بر تنظیم برنامه جامع صادراتی، جهت صادرات تولیدات مازاد بر مصرف داخل همچون شیرخشک و ماسک، تاکید بر ایفای تعهدات دستگاه های دولتی و سرو سامان دادن به بانک های عامل در تخصیص اعتبارت و... دستور صادر کند.

عباس رضایی شامگاه (پنجشنبه-۸ اسفند ماه) در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، با بیان اینکه ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی در استان اصفهان مستقر است، اظهار کرد: ۴۵ درصد فولاد، ۵۵ درصد مصنوعات طلا، ۴۵ درصد سهم صنایع ساختمانی کشور در اصفهان تولید می شود، همچنین ۱۸ هزار واحد نساجی در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: استان اصفهان رتبه دوم تولید مرغ و رتبه اول تولید شیرخام کشور را دارد، همچنین ۱۲ درصد سهم بنگاه های اقتصادی و ۱۲ درصد نیروی کار کشور متعلق به استان اصفهان است.

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان تاکید کرد: اگرچه تمام این ظرفیت ها موجب رشد و توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال استان می شود، اما به دلیل تحریم ها، شیوع کرونا و از همه مهمتر کم آبی این پتانسیل ها همانند یک شمشیر دو لبه، تهدیدی برای اصفهان است.

وی با اشاره به همدلی، وفاق و همزبانی بین تمام بخش های مختلف استان، گفت: رتبه اول شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی کشور، اجرای ۸۰ درصد مصوبات استانی، ظرفیت تولید روزانه ۵ میلیون ماسک و همچنین تولیدات و تجهیزات مورد نیاز کرونا متعلق به استان اصفهان است.

رضایی افزود: نرخ بیکاری استان در پاییز سال ۹۷ معادل ۱۴.۱ بود که در پاییز امسال با روندی کاهش به ۱۰.۴ درصد رسیده است.

وی با اشاره به برخی انتظارات و خواسته های استان از دولت، گفت: دولت علاوه بر تنظیم برنامه جامع صادراتی، جهت صادرات تولیدات مازاد بر مصرف داخل همچون شیرخشک و ماسک، تاکید بر ایفای تعهدات دستگاه های دولتی و سرو سامان دادن بانک های عامل در تخصیص اعتبارت و ... دستور صادر کند.

استاندار اصفهان خواستار دادن اختیار شورای معادن به استان اصفهان شد و گفت: اگرچه سال گذشته بیش از ۶۰۰ میلیون دلار صادرات نفتی از استان اصفهان داشتیم، این آمار امسال صفر بود.

وی همچنین خواستار تفویض اختیار کامل مربوط به مسائل و موضوعات تنظیم بازار، تفویض اختیار کامل مربوط به مسائل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تفویض اختیار مسائل مربوط به بانک مرکزی به استان اصفهان شد و پیشنهاد داد: در حوزه اقتصادی ستاد تدبیر ویژه اقتصادی استان ها تشکیل شود، همچنین با توجه به اینکه برخی مسائل و موضوعات مطرح شده در شورای گفتگوی در سطح ملی حل می شود، خواهان برگزاری جلسه مشترکی با حضور ریئس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و نمایندگان ذیربط و ... با نمایندگان فعالان اقتصادی استان برای رفع مشکلات موجود هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حِسِ زیبا