نخست وزیر ارمنستان خواستار کناره‌گیری رئیس ستاد کل ارتش شد


نخست وزیر ارمنستان خواستار کناره‌گیری رئیس ستاد کل ارتش شد

ایرنا نوشت: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان تهدید کرد که آرمن سرکیسیان رئیس جمهوری کشور موظف است فرمان خود برای استعفای رئیس ستاد کل ارتش را امضا کند. در غیر این صورت، او در صف مخالفان قرار خواهد گرفت.

پاشینیان عصر امروز پنجشنبه در تجمع طرفداران خود گفت: آرمن سارکیسیان "رئیس جمهوری ارمنستان باید فرمان من را امضا کند، در غیر این صورت به کودتا خواهد پیوست. "

پیش از این، نیکول پاشینیان با آرمن سرکیسیان در همین مورد گفت و گوی تلفنی داشت.

بر اساس قانون اساسی ارمنستان، رئیس ستاد کل می تواند توسط رئیس جمهور با پیشنهاد رئیس دولت منصوب و برکنار شود. اگر رئیس جمهور پیشنهاد نخست وزیر را امضا نکند، به طور خودکار ظرف ۱۵ روز اجرا می شود.

به دنبال درخواست ارتش ارمنستان برای استعفا و کنارگیری نخست وزیر این کشور، نیکول پاشینیان این اقدام را یک کودتای نظامی عنوان و اعلام کرد که در میدان جمهوری ایروان برای مردم سخنرانی خواهد کرد.

در بیانیه ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان آمده است: ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان اعتراض قاطعانه خود را نسبت به برکناری معاون اول رئیس ستاد کل به دلایل غیرمنطقی بیان می کند و اعلام می دارد که این تصمیم بدون در نظر گرفتن منافع ملی و دولتی ارمنستان و صرفا بر اساس احساسات شخصی است. برای این کشور، چنین تصمیمی یک گام ضد دولتی و غیرمسئولانه است.

پیش از این رئیس جمهور ارمنستان به پیشنهاد نخست وزیر این کشور، تیران خاچاطوریان، معاون اول رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را برکنار کرده بود.

نخست وزیر ارمنستان به ارتش دستور داد که به کار خود ادامه دهند و از مرزهای جمهوری محافظت کنند.

پاشینیان همچنین از گاسپاریان، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ارمنستان خواست تا داوطلبانه استعفا دهد.

تجمعات طرفداران و مخالفان نخست وزیر ارمنستان در ایروان در حال برگزاری است و هر از گاهی درگیری هایی میان آنها رخ می دهد.

23311

کد خبر 1490087

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق