تعداد شهرهای آبی خراسان جنوبی کاهش یافت


تعداد شهرهای آبی خراسان جنوبی کاهش یافت

بیرجند - ایرنا - براساس آخرین رنگ‌بندی وضعیت شیوع کرونا در خراسان جنوبی، هشت شهرستان این استان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و فقط سه شهرستان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارد که نسبت به شرایط قبلی کمتر شده است.

به گزارش ایرنا آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر تغییر رنگ ۲ شهرستان خراسان جنوبی از آبی به زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز پنجشنبه گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که منتشر شد، شهرستان‌های سرایان و بشرویه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: همچنین شهرستان قاینات که در ۲ هفته اخیر نارنجی بود، به زرد تغییر رنگ داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی از شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۷۸ آزمایش کرونا در خراسان جنوبی انجام و ۱۳ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد.

وی افزود: از بیماران جدید، چهار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۹ نفر با نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

مهدی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۱ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند و پنج نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در اثر کرونا گزارش نشد و تاکنون ۷۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که اوایل بهمن امسال خراسان جنوبی هفت شهرستان آبی و چهار شهرستان زرد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دهم بهمن گفت: تعیین رنگ شهرها متناسب با روند بیماری در هر شهر انجام می‌شود و قرار گرفتن در هر کدام از رنگ‌های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس «تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می‌شوند به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت» است.

محمد دهقانی افزود: بنابراین احتمال تغییر در رنگ‌بندی به صورت هفتگی وجود دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده فراگیر از ماسک، خودداری از دورهمی و برگزاری تجمعات الزامی است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس وضعیت قبلی رنگ‌بندی شهرستان‌های خراسان جنوبی، پنج شهرستان استان شامل بیرجند، زیرکوه، فردوس، نهبندان و طبس در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند و پنج شهرستان سربیشه، درمیان، بشرویه، خوسف و سرایان در وضعیت آبی (کم خطر) قرار داشتند.

قاینات تنها شهرستان نارنجی خراسان جنوبی بود که از ۲ هفته قبل به دنبال افزایش موارد مثبت و بستری در این شهرستان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و دوباره زرد رنگ شده است.

این استان که در آبان امسال هفت شهرستان قرمز (خیلی پرخطر) داشت اکنون از نظر کنترل ویروس کرونا در وضعیت شکننده قرار دارد و براساس آخرین آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تاکنون ۹ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی نیز در خراسان جنوبی شناسایی شده است و احتمال انتشار ویروس جهش یافته در هر جایی از استان وجود دارد.

محدودیت‌های جدید با تصویب ستاد استانی مدیریت کرونا در خراسان جنوبی اعمال می‌شود که تعطیلی آموزش حضوری در بیرجند و ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان تا پایان سال از مهمترین آنها است.

همچنین تردد شبانه در تمامی شهرستان‌های خراسان جنوبی بدون در نظر گرفتن رنگ آنها از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح ممنوع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق