شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند


شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

شیائومی گوشی‌های خانواده‌ی ردمی K40 را در سه مدل رونمایی کرد. پرچم‌دار این خانواده با نام ردمی K40 پرو پلاس به دوربین 108 مگاپیکسلی و پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 و وای‌فای 6E مجهز است.

شیائومی طبق وعده‌ی پیشین، رسما جدیدترین گوشی‌های برند ردمی را رونمایی کرد. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، شرکت چینی باردیگر روی سرعت گوشی‌هایش مانور داده است. براساس گزارش خبرگزاری GSMArena، سه گوشی خانواده‌ی ردمی K40 از صفحه‌نمایش AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۳۶۰ هرتز برخوردار هستند. این نخستین‌بار است که نرخ نمونه‌برداری لمسی صفحه‌نمایش گوشی‌ها تا این حد افزایش می‌یابد.

تمامی سه گوشی جدید ردمی به پردازنده‌های سری اسنپدراگون 800 کوالکام مجهز هستند. ردمی می‌گوید مدل عادی از پردازنده‌ی هفت‌نانومتری اسنپدراگون ۸۷۰ و دو گوشی دیگر از پردازنده‌ی پنج‌نانومتری اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند. دومین تفاوت بین دستگاه‌ها به‌ بخش دوربین مربوط می‌شود: گوشی ردمی K40 پرو پلاس از حسگر اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی و مدل پرو از حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و مدل عادی از حسگر اصلی ۴۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

ردمی K40 پرو پلاس

هر سه گوشی جدید ردمی صفحه‌نمایش مشابهی دارند؛ به‌همین‌دلیل، بهتر است در ابتدا نگاهی به این بخش از دستگاه‌ها بیندازیم. براساس اطلاعات رسمی، در گوشی‌های سری ردمی K40 از پنل E4 AMOLED ساخت سامسونگ با وضوح ۲،۴۰۰ در ۱،۰۸۰ پیکسل استفاده شده است که از گستره‌ی رنگی DCI-P3 و استاندارد +HDR10 پشتیبانی می‌کند و بیشترین امتیاز مؤسسه‌ی DisplayMate، یعنی امتیاز +A را دریافت کرده است. شیائومی می‌گوید سطح روشنایی صفحه‌نمایش را می‌توان درمجموع ۸،۱۹۲ مرحله تا حداکثر ۱،۳۰۰ نیت تنظیم کرد.

سه گوشی جدید ردمی به باتری ۴،۵۲۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز هستند که از فناوری شارژ سریع سیمی ۳۳ وات با درگاه USB-C ازطریق پروتکل‌های استاندارد، یعنی USB Power Delivery 3.0 و +QuickCharge 3.0 پشتیبانی می‌کند. سرعت شارژ گوشی‌ها ممکن است درمقایسه‌با دیگر گوشی‌های پرچم‌دار امروزی سریع نباشد؛ اما ردمی فرایند شارژ را بهینه‌سازی کرده است تا درصد شارژ باتری تنها در ۵۲ دقیقه از صفر به صد برسد.

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

ردمی K40 پرو

قابلیت‌های ارتباطی گوشی‌های جدید ردمی شبکه‌ی 5G با امواج دارای فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز (sub-6 GHz 5G) و وای‌فای 6 را شامل می‌شود تا کاربر بتواند درصورت دسترسی به شبکه‌ی مناسب، با سرعت بسیار زیاد از اینترنت استفاده کند. گوشی‌های جدید سری ردمی K40 از استاندارد بلوتوث 5، NFC، فرستنده‌ی مادون قرمز و گواهی Hi-Res Audio Wireless نیز بهره می‌برند.

این گوشی‌ها برای پخش محتوای صوتی به اسپیکر استریو با استاندارد Dolby Atmos و Hi-Res Audio متکی می‌شوند؛ اما در آن‌ها از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون خبری نیست. خانواده‌ی ردمی K40 از موتور خطی X محوری به‌منظور ارائه‌ی بازخورد هپتیک (Haptic Feedback) مناسب بهره می‌گیرد.

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

ردمی K40

به‌گفته‌ی شیائومی، تمامی گوشی‌های سری ردمی K40 از گواهی IP53 بهره می‌برند و این یعنی دربرابر نفوذ گردوغبار و پاشش آب بسیار مقاوم هستند (انواع استانداردهای IP). صفحه‌نمایش گوشی‌ها با شیشه‌ی محافظ گوریلا گلس 5 پوشانده شده است که جدیدترین شیشه‌ی کورنینگ محسوب نمی‌شود و این شرکت سال گذشته شیشه‌ی ویکتوس را دردسترس تولیدکنندگان قرار داد.

با وجود استفاده از پنل AMOLED، شیائومی تصمیم گرفته است در گوشی‌های سری ردمی K40 از حسگر اثرانگشت درون‌صفحه‌ای استفاده نکند و حسگر اثرانگشت را به کناره‌ی گوشی‌ها ببرد. در‌ادامه برای آشنایی بیشتر با گوشی‌های سری ردمی K40، آن‌ها را جداگانه بررسی می‌کنیم.

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس

ردمی کی ۴۰ پرو پلاس (+Redmi K40 Pro)، پرچم‌دار خانواده‌ی ردمی K40، از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی ایزوسل HM2 سامسونگ بهره می‌ببرد. این حسگر 1/1.52 اینچی از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها (هر ۹ پیکسل مجاور) پشتیبانی می‌کند تا ابعاد مؤثر پیکسل‌ها به ۲٫۱ میکرومتر برسد. سامسونگ هنگام معرفی ایزوسل HM2 گفت این حسگر برای تصویربرداری مناسب در تمامی شرایط نوری از ایزو (ISO) نیتیو دوگانه و قابلیت Super Night Scene 2.0 استفاده می‌کند.

درکنار دوربین اصلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق‌عریض را شاهد هستیم که زاویه‌ی دید ۱۱۹ درجه‌ای دارد و گشودگی دیافراگم آن به f/2.2 می‌رسد. دوربین سوم پنج مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو است و در بخش جلویی گوشی، دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی به‌چشم می‌خورد. این دوربین‌ها در دو مدل دیگر نیز یافت می‌شوند و تنها تفاوت اصلی مدل پرو پلاس را می‌توان بهره‌مندی آن از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی دانست.

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

دوربین گوشی ردمی K40 پرو پلاس ویدئو 8K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و ویدئو 4K را با نرخ ۳۰ یا ۶۰ فریم‌برثانیه و ویدئوهای حرکت‌آهسته را با نرخ ۹۶۰ فریم‌برثانیه و وضوح 1080p ضبط می‌کند. دوربین سلفی در بهترین حالت به وضوح 1080p و نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه دست پیدا می‌کند و اگر بخواهید ویدئو حرکت‌آهسته بگیرید، از وضوح 720p با نرخ ۱۲۰ فریم‌برثانیه می‌توانید استفاده کنید.

پردازنده‌ی به‌کاررفته در ردمی K40 پرو پلاس اسنپدراگون 888 کوالکام است که از یک هسته‌ی اصلی Cortex-X1 و چند هسته‌ی دیگر بهره می‌گیرد. پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو در سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون 888 تقریبا ۳۵ درصد سریع‌تر از پردازنده‌ی گرافیکی سیستم-روی-چیپ اسنپدراگون 865 است و پردازنده‌‌ی عصبی (NPU) نیز به قدرت ۲۶ تاپس (TOPS) برای پردازش الگوریتم‌های هوش مصنوعی دست پیدا می‌کند. این تراشه در‌کنار حافظه‌ی رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 قرار گرفته است.

گوشی ردمی K40 پرو پلاس از پردازنده‌ی اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند

دو گوشی ردمی K40 پرو و پرو پلاس از شبکه‌ی 5G مبتنی‌بر موج‌میلی‌متری (mmWave 5G) پشتیبانی نمی‌کنند؛ اما استاندارد وای‌فای 6E دارند که می‌تواند به حداکثر سرعت ۳٫۵ گیگابیت‌ثانیه دست پیدا کند. در این دو گوشی نسخه‌ی بلوتوث نیز به ۵٫۲ ارتقا پیدا کرده است.

ردمی K40 پرو پلاس صرفا در یک کانفیگ با ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی تولید شده و با قیمت ۳،۷۰۰ یوآن (تقریبا ۵۷۵ دلار) از ۴ مارس ۲۰۲۱ (۱۴ اسفند ۱۳۹۹) در‌دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

شیائومی ردمی K40 پرو

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

ردمی کی ۴۰ پرو از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که ابعادش به 1/1.7 اینچ می‌رسد. این حسگر با تکنیک ترکیب پیکسل‌ها (هر چهار پیکسل مجاور) به پیکسل‌هایی به ابعاد ۱٫۶ میکرومتر دست پیدا می‌کند. این ابعاد پیکسل بد به‌نظر نمی‌رسد؛ اما اگر دوربین برایتان بسیار مهم است، سراغ تهیه‌ی مدل پرو پلاس باید بروید. گوشی ردمی K40 پرو همچون ردمی K40 پرو پلاس ویدئو 8K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند.

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

کانفیگ پایه‌ی ردمی K40 پرو با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲،۸۰۰ یوآن (تقریبا ۴۳۵ دلار) قیمت دارد و از ۴ مارس ۲۰۲۱ (۱۴ اسفند ۱۳۹۹) روانه‌ی بازار می‌شود. نکته‌ی عجیب اینکه نمی‌توان مدل پرو ردمی K40 را با ۱۲ گیگابایت رم بخرید؛ در‌حالی‌که این امکان برای مدل عادی وجود دارد.

قیمت گوشی ردمی K40 پرو
حافظه‌ی رم / حافظه‌ی ذخیره‌سازیقیمت
۶ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت۲،۸۰۰ یوآن (۴۳۳ دلار)
۸ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت۳،۰۰۰ یوآن (۴۶۴ دلار)
۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت۳،۳۰۰ یوآن (۵۱۱ دلار)

شیائومی ردمی K40

ردمی کی ۴۰ شیائومی به پردازنده‌ی اسنپدراگون 870 مجهز است و تا حد زیادی می‌توانیم آن را اسنپدراگون 865 پلاس پلاس بنامیم. در اسنپدراگون 870، سرعت کلاک هسته‌ی اصلی به ۳٫۲ گیگاهرتز ارتقا پیدا می‌کند که سریع‌ترین سرعت کلاک در بین هسته‌های پردازشی گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود. پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 650 در اسنپدراگون 870 احتمالا قوی‌تر از تمامی GPUهای میان‌رده‌ی کلاس موبایل است و پردازنده‌ی عصبی تراشه به قدرت ۱۵ تاپس دست می‌یابد.
ردمی کی 40 شیائومی به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز است

شیائومی تمامی ابزارهای لازم را در‌اختیار تراشه قرار داده است تا ردمی K40 برای پردازش کارهای مختلف مشکلی نداشته باشد. در این گوشی، از حافظه‌ی رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 استفاده شده است. کانفیگ پایه‌ی ردمی K40 از ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی بهره می‌‌گیرد؛ اما کاربر می‌تواند کانفیگ‌های دیگر را با ۸ یا ‍۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بخرد. قوی‌ترین کانفیگ گوشی ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی دارد.

شیائومی ردمی K40 پرو پلاس، ردمی K40 پرو و ردمی K40 رونمایی شدند

ماژول اصلی پنل پشتی ردمی K40 به حسگر Sony IMX582 مجهز است که چند نسل از معرفی آن می‌گذرد. حسگر نسبتا کوچک 1/2 اینچی سونی از وضوح ۴۸ مگاپیکسل بهره می‌ببرد و ابعاد پیکسل‌هایی ۰٫۸ میکرومتر و در پشت لنزی با دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است.

قوی‌ترین حالت فیلم‌برداری گوشی ردمی K40 وضوح 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ارائه می‌دهد که تا حدی ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. این در حالی است که اسنپدراگون 870 ویدئو 8K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و ویدئو 4K با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه را می‌تواند ضبط کند. حالت حرکت‌آهسته و مشخصه‌های دوربین سلفی ردمی K40 مشابه دو گوشی دیگر است. این گوشی از شبکه‌ی sub-6 GHz 5 و استاندارد وای‌فای 6 و بلوتوث 5.1 استفاده می‌کند.

باتری گوشی‌های خانواده‌ی ردمی K40 با فناوری شارژ ۳۳ وات تنها در ۵۲ دقیقه کامل شارژ می‌شوند

کانفیگ پایه شیائومی ردمی K40 مجهز به ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۲،۰۰۰ یوآن (تقریبا ۳۱۰ دلار) در سه رنگ مشکی (Bright Black) و آبی (Dreamland) و سفید (Sunny Snow) عرضه می‌شود.

قیمت گوشی ردمی K40
حافظه‌ی رم / حافظه‌ی ذخیره‌سازیقیمت
۶ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت۲،۰۰۰ یوآن (۳۰۹ دلار)
۸ گیگابایت / ۱۲۸ گیگابایت۲،۲۰۰ یوآن (۳۴۰ دلار)
۸ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت۲،۵۰۰ یوآن (۳۸۷ دلار)
*۱۲ گیگابایت / ۲۵۶ گیگابایت۲،۵۰۰ یوآن (۳۸۷ دلار)
*کانفیگ مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مدل ویژه‌ی ردمی K40 محسوب می‌شود و احتمالا به‌صورت محدود دردسترس قرار می‌گیرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره‌ی گوشی‌های جدید ردمی چیست؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاثیر زن زیبای ایرانی‌ ژوزه مورایس در شکست های سپاهان ! + عکس های شیدا مقصودلو !