برنامه تی وی تاک با حضور علی کریمی به‌دلیل دریافت‌نکردن مجوز ساترا پخش نمی‌شود


برنامه تی وی تاک با حضور علی کریمی به‌دلیل دریافت‌نکردن مجوز ساترا پخش نمی‌شود

برنامه تی وی تاک که قرار بود با صحبت‌های علی کریمی درباره‌ی انتخابات فدراسیون فوتبال در فیلیمو پخش شود، موفق نشد از ساترا مجوز بگیرد.

به گزارش زومیت، با نزدیک شدن به تاریخ انتخابات فدراسیون فوتبال، شبکه سه سیما برنامه‌ای را ترتیب داد و از چهار کاندیدا دعوت کرد تا در آن به گفت‌وگو بپردازند. علی کریمی، از ورزشکاران به‌نام و باسابقه‌ی کشورمان که یکی از این کاندیدها است، اعلام کرد برنامه‌ی صدا و سیما نمایشی است و او ترجیح می‌دهد در برنامه‌ی دیگری، آزادانه درباره‌ی انتخابات صحبت کند.

سپس مشخص شد که صحبت‌های علی کریمی قرار است در برنامه‌ی «تی وی تاک» و روی بستر فیلیمو پخش شود. قرار بود در این برنامه، مهدی مهدوی کیا نیز حضور اسکایپی داشته باشد.

پس از آن بود که برخی افراد در فضای مجازی اظهار کردند که سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، مجوز پخش برنامه‌ی کریمی را نداده است. همین موضوع باعث شد تا سرپرست معاونت کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا واکنش نشان داده و خبر مذکور را تکذیب کند.

مقاله‌ی مرتبط:

پخش هر برنامه‌ای در رسانه‌های صوت و تصویر مجازی منوط به مجوز ساترا است

علی سعد در توییتی نوشت درخواست تی وی تاک، روز یکشنبه وصول شد و اکنون در مسیر رسیدگیِ دبیرخانه است و به‌دلیل ساختار حرفه‌ای برنامه، در این فرایند قرار گرفته. وی نوشت:

ضمن تکذیب خبر منتشره مبنی بر عدم صدور مجوز در برخی از رسانه‌ها اعلام می‌شود، یکشنبه ۳ اسفند ماه درخواستی ازسوی فیلیمو برای پخش برنامه‌ی یکی از کاندیداهای فدراسیون فوتبال به دبیرخانه‌ی ساترا وصول شد که در مسیر معمول برای این برنامه‌ها قراردارد. این برنامه به دلیل ساختار حرفه‌ای ونمایشی در دستورکار دبیرخانه قرار گرفته. فرایند در نظر گرفته شده برای همه‌ی محتواهای نمایشی حرفه‌ای یکسان است که در خصوص برنامه‌ی هم‌رفیق و سریال‌های قورباغه، خوب بدجلف و... طی شده و رسانه‌های صوت و تصویر برنامه‌های خود را طی این فرایند منتشر کرده‌اند. در صورتی که برنامه در دسته‌بندی نمایشی حرفه‌ای قرار نمی‌گرفت، امکان پخش از صفحات شخصی افراد در رسانه‌های کاربر محور را داشت و به فرایند یادشده نیاز نداشت.

ظاهرا پخش برنامه با گذشت دو روز همچنان میسر نشد، همین موضوع واکنش فیلیمو را در بر داشت. فیلیمو شب گذشته در جوابیه‌ای که دراختیار رسانه‌ها قرار گرفت، آورده است که انتخابات فدراسیون فوتبال، هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد درحالی‌که شورای رسیدگی در ساترا تنها هفته‌ای یک بار برگزار می‌شود.

فیلیمو نوشت: «درخواست مجوز و بازبینی اضطراری یکشنبه برای ساترا ارسال شد اما با اعلام آقای الفخانی، مسئول شورای موافقت کلی، این برنامه در لیست و نوبت پانزدهم درخواست موافقت کلی قرار گرفت؛ این درحالی است که این شورا هر هفته یک بار برگزار خواهد شد و در هر روز، تعداد محتوای محدودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و ما هم برای جلوگیری از تضیع حقوق دیگران هم‌راستا با قوانین ساترا عمل کردیم و در نوبت بررسی قرار گرفتیم.»

فیلیمو در ادامه این پرسش را مطرح کرده که آیا وجود چنین صف و چنین روشی در بررسی محتوا برای پلتفرم‌ها در سال ۲۰۲۱ جای تعجب ندارد؟ فیلیمو افزود:

سرعت انتشار محتوا در دنیای امروز واقعا مهم است و این روش، تولیدکننده‌ها را راهی پلتفرم‌های خارجی می‌کند، چون درگیر قوانین و بروکراسی‌های پیچیده نیستند. ما از این بابت بسیار متاسفیم که نتوانستیم جواب انتظار مخاطبان خودمان را بدهیم.

درنهایت، تی وی تاک، امروز ظهر، از عدم موفقیت تهیه‌کننده‌ی برنامه برای دریافت مجوز خبر داد. تی وی تاک در پستی اینستاگرامی نوشت:

‎«همانا او به آنچه در سینه‌هاست آگاه است» (سوره ملک-آیه ۱۳)

‎همراهان گرامی تی وی تاک

‎سلام!

‎متاسفانه تلاش‌ها، رایزنی‌ها و پیگیری‌های متعدد گروه برنامه‌ساز، برای کسب مجوز پخش برنامه گفت‌وگو با «علی کریمی» کاندیدای ریاست فدراسیون فوتبال، به نتیجه نرسید و این برنامه، پخش نخواهد شد.

‎پوزش صمیمانه ما را بپذیرید.

‎گروه تولید برنامه «تی وی تاک»

پیش از این هم برنامه «۹۹» عادل فردوسی پور، به‌دلیل دریافت نکردن مجوز ساترا در VODها پخش نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم وقاحت تمام بهاره رهنما / شوهرندارم این آقا دوست پسرم است!