240 هزار خادمیار در سامانه کشور ثبت اطلاعات کردند


240 هزار خادمیار در سامانه کشور ثبت اطلاعات کردند

اراک - ایرنا - مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی گفت: تاکنون 240 هزار خادمیار در سامانه کشور به‌منظور توسعه فرهنگ‌ رضوی و کمک به‌ محرومان در کنار نهادهای حمایتی ثبت اطلاعات کردند.

«محمد بخشی» شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه دومین جشنواره خدمت خادمیاران رضوی در اراک اف،زود: سامانه کانون‌های خادمیاری در استان مرکزی دو سال اخیر طراحی شده و چهار هزار و ۶۰۰ نفر در آن ثبت‌نام کردند.
وی بیان کرد: پس از تشکیل این سامانه خادمیاران رضوی ساماندهی شدند و کانون‌های عمومی همچون مساجد، موسسات خیریه و مراکز نیکوکاری با حضور مردم شکل گرفت و علاقه‌مندان در عرصه‌های فرهنگی و محرومیت‌زدایی فعالیت خود را آغاز کردند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی اظهار داشت: با پشتیبانی کانون‌های عمومی، کانون‌های تخصصی خادمیاران تعلیم و تربیت، سلامت، اردوهای جهادی، تبلیغی، فعالیت‌های فرهنگی، مشاوره و مددجویی شکل گرفت که فعالیت این کانون‌ها باعث هم افزایی خادمیاران می‌شود.
بخشی بیان داشت: سامانه جامع نسیم مهربانی نخستین بار در کشور به وسیله جوانان نخبه طراحی شد که اکنون بانک اطلاعاتی جامع در دفتر وجود دارد و این سامانه با انگیزه‌های مختلفی شکل گرفته است .
وی تصریح کرد: اکنون در سامانه خادمیاری امکان جذب وجود ندارد اما خادمیاران در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی می‌توانند فعالیت خود را توسعه دهند.
مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مرکزی بیان داشت: در دومین جشنواره خدمت خادمیاران ۳۹ اثر به بخش داوری استانی راه یافت و ۱۹ اثر در استان برگزیده شد.
در این آیین از ۱۷ نفر برگزیده جشنواره خدمت خادمیاران، پنج نفر از کادر درمان در بخش دلنوشته و هشت نفر بخش دلنوشته برای سردار سلیمانی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06