کرونا در خراسان جنوبی: ابتلای 13 نفر طی 24 ساعت گذشته


کرونا در خراسان جنوبی: ابتلای 13 نفر طی 24 ساعت گذشته

شفقنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند. به گزارش شفقنا، آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر تغییر رنگ 2 شهرستان خراسان جنوبی […]

کرونا در خراسان جنوبی: ابتلای 13 نفر طی 24 ساعت گذشتهکرونا در خراسان جنوبی: ابتلای 13 نفر طی 24 ساعت گذشته

شفقنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

به گزارش شفقنا، آخرین وضعیت اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشانگر تغییر رنگ ۲ شهرستان خراسان جنوبی از آبی به زرد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز پنجشنبه گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی که منتشر شد، شهرستان‌های سرایان و بشرویه از وضعیت آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

کامبیز مهدی‌زاده افزود: همچنین شهرستان قاینات که در ۲ هفته اخیر نارنجی بود، به زرد تغییر رنگ داد.

وی بیان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های درمیان، سربیشه و خوسف در وضعیت آبی (کم خطر) و شهرستان‌های بیرجند، قاینات، زیرکوه، سرایان، فردوس، بشرویه، طبس و نهبندان در وضعیت زرد (متوسط خطر) هستند.

رییس مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی از شناسایی ۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این استان خبر داد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۱۷۸ آزمایش کرونا در خراسان جنوبی انجام و ۱۳ آزمایش مثبت قطعی اعلام شد.

وی افزود: از بیماران جدید، چهار نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند و ۹ نفر با نمونه‌گیری سرپایی شناسایی شدند.

مهدی‌زاده اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲۱ بیمار با علائم بیماری حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۲۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده‌اند و پنج نفر از بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته فوت جدید در اثر کرونا گزارش نشد و تاکنون ۷۵۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی جان خود را از دست دادند.

این در حالی است که اوایل بهمن امسال خراسان جنوبی هفت شهرستان آبی و چهار شهرستان زرد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دهم بهمن گفت: تعیین رنگ شهرها متناسب با روند بیماری در هر شهر انجام می‌شود و قرار گرفتن در هر کدام از رنگ‌های چهارگانه (آبی، زرد، نارنجی و قرمز) براساس «تعداد موارد کرونا مثبت که در روز بستری می‌شوند به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت» است.

محمد دهقانی افزود: بنابراین احتمال تغییر در رنگ‌بندی به صورت هفتگی وجود دارد و تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده فراگیر از ماسک، خودداری از دورهمی و برگزاری تجمعات الزامی است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج