حضرت علی (ع) سمبل وحدت، صبر و شکیبایی است


حضرت علی (ع) سمبل وحدت، صبر و شکیبایی است

حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبر مهدی پور» استاد و شخصیت برجسته حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ضمن تبرک مولود کعبه حضرت امیر(ع) و روز پدر، پیرامون شخصیت و نقش موثر ایشان در وحدت امت اسلامی، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ همگان به ریسمان خدا...

حضرت علی (ع) سمبل وحدت، صبر و شکیبایی است
حجت الاسلام والمسلمین «علی اکبر مهدی پور» استاد و شخصیت برجسته حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، ضمن تبرک مولود کعبه حضرت امیر(ع) و روز پدر، پیرامون شخصیت و نقش موثر ایشان در وحدت امت اسلامی، بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا»؛ همگان به ریسمان خدا (قرآن و اسلام و هرگونه وسیله وحدت‌) چنگ زنید و پراکنده نشوید. همچنین وجود مقدس بی بی دوعالم در آن خطبه معروف فرمودند: «جَعَلَ اللهُ طاعَتَنا نظاماً لِلملَّةِ و اِمامَتَنا اَماناً لِلْفُرْقَةِ»، خدای متعال اطاعت ما اهل بیت پیامبر(ص) را وسیله نظم و انسجام جامعه، و امامت ما را مایه در امان ماندن از تفرقه و تشتت جامعه قرار داده است.

وی افزود: حضرت امام باقر علیه السلام می فرمایند: خداوند متعال می دانست بعد از رحلت پیامبر اسلام امت اسلامی دچار اختلاف می شوند و جهت جلوگیری از این موضوع آیه 103 سوره آل عمران بیم این مسئله را داده است، بزرگ مفسر قرآن در تفسیر این آیه فرمودند: هر کس دوست دارد بر کشتی اسلام سوار شود به ریسمان محکم الهی چنگ زند و به علی علیه السلام اقتدا نماید.

وی ادامه داد: از بزرگان اهل سنت قرن پنجم در شواهد تنزیل، جلد اول صفحه 168 در بیان نورانی پیامبر اکرم (ص) آورده است: « إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى جَعَلَ لِأَخِی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ فَضَائِلَ‏ لَا یُحْصِی عَدَدَهَا»، برای برادرم علی فضائلی است که به شمار نمی آید.

حجت الاسلام مهدی پور، عنوان کرد: حضرت امیر(ع) 12رجب به سمت کوفه حرکت کردند و تنها وسایلی که به همراه داشتند "اسب ، زره و شمشیر" بود، ایشان به اهل کوفه فرمودند: ای اهل کوفه اگر زمانی از میان شما رفتم و بیش از آنچه که با آن به شهر شما آمده ام داشتم به شما خیانت کردم، نکته این است که حضرت در زمان رفتن مقروض بودند.

وی اضافه کرد: در زمان حکومت حضرت علی (ع) مستمندی وجود نداشت؛ حضرت روزی مشاهده فرمود که فردی در شهر سائلی می کند، سوال کردند: این فرد کیست گفتند یک فرد مسیحی است، حضرت در جواب فرمودند: این فرد جوانی اش را در شهر شما تباه کرده است و اکنون در پیری باید او را یاری داد.

مهدی پور اظهار داشت: امیرالمومنین خدمات فراوانی را در زمان حیاتشان داشته اند؛ حجاجی که به عمره مشرف می شوند چاه هایی که به دست ایشان ایجاد شده است را مشاهده می کنند که هنوز مورد استفاده است.

وی در پایان تاکید کرد: حضرت امیر(ع) به عنوان سمبل حفظ وحدت امت اسلامی هستند، در تاریخ بشریت شخصی را نداریم که با وجود سختی ها و ناملایمتی های بسیار خم به ابرو آورد و در جهت حفظ وحدت و دوری از اختلاف مسلمین گام بردارد و از حق مسلم خود بگذرد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد