تحویل 43 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال


تحویل 43 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره اساسنامه کمیته امداد ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری در سال 94، اشتغال‌‌های خانگی، مسکن و ترکیب جمعیتی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد توضیح داد.

به گزارش شفاف، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه اشتغال، مسکن و فرهنگ‌سازی 3 رکن توانمندسازی محسوب می‌شود، اظهار کرد: کمیته امداد در ارتباط با این 3 مقوله برنامه‌ریزی‌های مدونی داشته است.

بختیاری به اساسنامه ابلاغ‌شده از سوی مقام معظم رهبری در تاریخ 94.1.15 اشاره کرد و گفت: در این اساسنامه به نقشه راه کمیته امداد تأکید شده است و در واقع برنامه‌های کمیته امداد بر اساس این اساسنامه که یک قانون کمیته امداد محسوب می‌شود اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: شاید بسیاری تصور کنند که کار امداد این است که صندوق‌های صدقات را در منازل و معابر ببرد و منابع حاصل از آن را در اختیار نیازمندان قرار بدهد که این مسئله درست نیست چراکه مقوله توانمندسازی سرلوحه برنامه‌های کمیته امداد قرار دارد و به‌جز بیماران صعب‌العلاج و سالمندان طرح شهید رجایی سایر گروه‌ها در فرایند توانمندسازی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: براساس ماده 83 برنامه ششم توسعه کمیته امداد مکلف به ایجاد 70 هزار فرصت شغلی در هر سال شده است که اشتغال‌‌های ایجادشده از سوی کمیته امداد بیش از تکلیفی است که در برنامه آمده است، همچنین تا پایان سال میزان فرصت‌های شغلی ایجادشده توسط کمیته امداد به 200 هزار مورد خواهد رسید.

بختیاری با اشاره به اجرای طرح نهضت تأمین مسکن مددجویان تحت پوشش امداد، گفت: این کار در حال انجام است چرا که مسکن یکی از پرهزینه‌ترین و البته آرامش‌‌بخش‌ترین بسته حمایتی است که به مددجویان ارائه می‌شود. همچنین احداث مسکن برای ایتام در اولویت کمیته امداد قرار دارد و تا پایان سال 43 هزار واحد به مددجویان امداد واگذار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دشمن دائماً در حال توطئه است و از روش‌ های مختلف جاسوسی و نفوذ استفاده می‌ کند