تلفات کرونا در جهان از مرز 2.5 میلیون نفر گذشت


تلفات کرونا در جهان از مرز 2.5 میلیون نفر گذشت

بر اساس آمار و ارقامی که خبر‌گزاری فرانسه ارائه داده میزان تلفات ناشی از ویروس کرونا در جهان از مرز دو میلیون و پانصدهزار نفر...

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، آمار و ارقامی که خبر‌گزاری فرانسه ارائه داده، نشان می‌دهد که میزان قربانیان ویروس کرونا در جهان از مرز ۲.۵ میلیون نفر عبور کرده است.

این آمار در حالی اعلام شده که بعد از گذشت بیش از یک سال مبارزه با ویروس کرونا در جهان، گونه جهش یافته ویروس کرونا که به دلیل خاستگاه آن به کرونای انگلیسی معروف است، نگرانی‌هایی را در جامعه جهانی به وجود آورده است و انتظار می‌رود تا پیش از بهار به گونه غالب در آمریکا و اروپا بدل شود.

بر اساس جدیدترین تخمین دانشمندان، نوع انگلیسی کرونا تاکنون به دستکم ۸۲ کشور جهان راه یافته است.

سازمان جهانی بهداشت هم این آمار را تایید و اعلام کرده ۸۳ کشور موارد ابتلا به این گونه را گزارش کرده‌اند و تاکنون در همه قاره‌ها بجز جنوبگان در قطب جنوب زمین گزارش شده است.

طبق گزارش وبگاه خبری-تحلیلی «هیل»، نتایج یک تحقیق جدید نشان داده شمار مبتلایان به نوع انگلیسی کرونا هر ده روز یکبار در آمریکا دو برابر می‌شود که خطر افزایش تعداد قربانیان در این کشور کرونازده را به دنبال دارد.

روز سه‌شنبه بود که رسانه‌های خبری گزارش دادند شمار افرادی که در آمریکا بر اثر بیماری «کووید-۱۹» جانشان را از دست داده‌اند از ۵۰۰ هزار نفر گذشت و به رقم ۵۰۰۰۷۱ رسید. «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا دستور داد پرچم‌های آمریکا به حالت نیمه‌افراشته درآید.

میزان تلفات ناشی از کرونا در آمریکا هم‌اکنون بیش از 518 هزار مورد گزارش شده است.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی‌ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها در برخی از نقاط این کشور شده است.

دو شرکت آمریکایی «فایزر» و «مُدرنا» تأییدیه واکسن‌های ضد کرونایی خود را دریافت و میلیون‌ها دوز از آنها را در سراسر ایالات متحده و کشور‌های دیگر از جمله انگلیس توزیع کرده‌اند.

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا بعد از گذشت تعداد قربانیان کرونای این کشور از مرز ۵۰۰ هزار نفر در مصاحبه با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» گفت آمریکا در مقایسه با تقریباً هر کشور دیگری در مقابله با کرونا ناموفق‌تر بوده است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟