خواسته جدید رژیم صهیونیستی از طرف‌های غربی در خصوص ایران


خواسته جدید رژیم صهیونیستی از طرف‌های غربی در خصوص ایران

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که طرف‌های غربی نباید در مذاکرات احتمالی با ایران، فعالیت‌های منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای این کشور را به هم گره بزنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری اکسیوس روز پنج‌شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که «مئیر بن شابات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی دو هفته قبل در گفتگو با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا بر ضرورت تفکیک قائل شدن میان برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران تأکید کرده است.

دو منبع آگاه به پایگاه خبری اکسیوس گفته‌اند که مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفتگوی ویدیویی با جیک سالیوان اعلام کرده است که اسرائیل فکر می‌کند در مذاکرات احتمالی آینده، برنامه هسته‌ای ایران باید جدا از فعالیت‌های منطقه‌ای این کشور مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

به گفته این دو منبع آگاه، مقامات رژیم صهیونیستی نگرانند که مبادا گره زدن برنامه هسته‌ای و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران باعث شود که مذاکره‌کنندگان اروپایی و آمریکایی بر سر برخی محدودیت‌های هسته‌ای با ایران مصالحه کنند.

بر اساس اظهارات این دو منبع آگاه، «مئیر بن شابات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به جیک سالیوان گفته است که برنامه هسته‌ای ایران یک تهدید موجودیتی است که باید در ابتدا به آن پرداخته شود و پس از آن می‌توان به بحث فعالیت‌های منطقه‌ای ایران که از نظر اسرائیل تهدید کم‌اهمیت‌تری است، پرداخت.

مقامات رژیم صهیونیستی به پایگاه خبری گفته‌اند که این رژیم به‌طور کلی از اینکه دولت بایدن مایل به شنیدن دغدغه‌های آن در قبال ایران است، رضایت دارند.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور