صحن الجن؛ صحنه خودزنی ائتلاف سعودی در یمن


صحن الجن؛ صحنه خودزنی ائتلاف سعودی در یمن

تهران-ایرنا- روز پنجشنبه درگیری های داخلی جدیدی در شهر مارب بین دو فرمانده و گروه همسنگر در پایگاه نظامی «صحن الجن» وابسته به ائتلاف سعودی، در حالی آغاز شد که ساعاتی پیش تر چند کیلومتر آنسوتر، تعدادی از فرماندهان بلندپایه رئیس جمهور فراری یمن در حمله موشکی به اردوگاه «المیل» کشته شده بودند.

به گزارش ایرنا به نقل از اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی، روز پنجشنبه درگیری های داخلی جدیدی در پایگاه نظامی ائتلاف سعودی در شهر مارب بین دو فرمانده و گروه همسنگر، آغاز شد و منابع محلی می گویند درگیری های شدید با انواع سلاح ها در داخل یکی از مهم ترین اردوگاه های در سیطره نیروهای مزدور و تحت فرمان ائتلاف سعودی رخ داده است.

پایگاه صحن الجن مهمترین اردوگاه و اتاق عملیات نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه مارب درگیر تبادل آتش در داخل و بین گروه های هم سنگر شده است اما هنوز مشخص نیست علت دقیق این تنش های داخلی چیست.

رسانه های یمنی گزارش دادند که این اردوگاه، پیش تر نیز در هفته جاری صحنه درگیری داخلی گروه های تحت ائتلاف سعودی شد که علت آن اختلاف بر سر سلاح و پول بین دو تن از فرماندهان دو شاخه از نیروهای مستقر در این اردوگاه بود.

صحن الجن؛ صحنه خودزنی ائتلاف سعودی در یمن

اما توجه به زمان حساس درگیری های داخلی ائتلاف سعودی در آستانه بازپس گیری شهر مارب از سوی مردم یمن، می تواند نشان دهنده چند وضعیت باشد:

۱-روحیه به هم ریخته و عصبی نیروهای ائتلاف سعودی ناشی از دو موقعیت : الف-محاصره شهر مارب و اشراف ارتش و کمیته های مردمی یمن بر شهر و آتشباران مداوم مواضع باقیمانده نیروهای مزدور سعودی و تروریست های همپیمان آنها در این شهر و ب-تشدید مخالفت های بین المللی با اشغالگری و کشتار نیروهای سعودی در یمن و تصریح برخی دولت ها مبنی بر ضرورت پایان دادن حملات سعودی ها به یمن.

۲-احتمال تشدید اختلاف بین فرماندهان گروه های مزدور بر سر نحوه اداره نبرد تحت محاصره یا عقب نشینی و فرار از منافذ احتمالی باقیمانده

۳-احتمال فرار افسران ارتش سعودی از جبهه مارب و آشفته شدن فرماندهی میدانی

۴-آن گونه که از گزارش اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی بر می آید نیروهای ارتش و کمیته های مردمی موفق به نفوذ در صفوف نیروهای مزدور سعودی و رئیس جمهور فراری شده اند و طوری که فرماندهان اطلاعات عملیات یمن وعده دادند این امر به معنای فروپاشی از درون خواهد بود.

صحن الجن؛ صحنه خودزنی ائتلاف سعودی در یمن

فرماندهان رئیس جمهور فراری یمن در مارب کشته شدند

منابع محلی می گویند در حمله موشکی روز سه شنبه، چند تن از نیروها و فرماندهان تحت فرمان «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن کشته شدند. در بین کشته شدگان سرتیپ ستاد «ناصر سعید البرحتی» فرمانده تیپ ۲۶ پیاده، فرمانده محور «بیحان» و سرهنگ «عبده الوافی» در کنار ده ها تن از نیروهای هادی به چشم می خورند.

گفته می شود نیروهای محور صنعا (ارتش و کمیته های مردمی یمن یا سایر گروه های حامی آنان)، این اردوگاه را برای دومین بار در ۲۴ساعت از کوه های «هیلان» مشرف بر این شهر راهبردی، هدف حمله موشکی قرار دادند اما هیچ طرفی تاکنون درباره مسئولیت این عملیات، موضعی نگرفته است.

اردوگاه المیل، مرکز آموزش نیروهای عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در شمال شهر استراتژیک مارب بر سر راه این شهر به صنعا، پایتخت یمن و یکی از مراکز مهم هماهنگی نیروهای تحت فرمان عربستان سعودی است.

حمله های موشکی مشابه به اردوگاه «البیرق» در شرق شهر مارب نیز چندین کشته و زخمی از جمله در میان نیروهای محور عملیاتی بیحان بر جا گذاشت.

این حملات نشان می دهد که نیروهای محور صنعا شامل ارتش و کمیته های مردمی یمن بعد از اقدامات ۲ هفته ای عملیات تکمیل و تنگ کردن حلقه محاصره، اقدامات عملیاتی رو به جلو و حذف موانع را برای بازپس گیری شهر مارب در دستور کار قرار داده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط