52 صادرکننده نمونه ملی و استانی اصفهان تجلیل شدند


52 صادرکننده نمونه ملی و استانی اصفهان تجلیل شدند

اصفهان- ایرنا- 52 صادرکننده نمونه ملی و استانی اصفهان شامگاه روز پنجشنبه با حضور رئیس دفتر رییس جمهوری و استاندار و جمعی از مسوولان در سالن همایش اتاق بازرگانی این استان تجلیل شدند.

ایرج موفق رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان در این آیین افزود: بیش از ۸۷ درصد تعهدات ارزی استان برگشت پیدا کرده و ما به دنبال افزایش آن هستیم از این رو در استان آمادگی داریم طرح‌های ویژه با لحاظ مسایل زیست محیطی اجرا کنیم.

وی گفت: میزان صادرات محصولات از استان از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار بوده که نشان می‌دهد استان شرایط خوبی در بخش صادرات دارد.

موفق بیان کرد: دوازده درصد بخش صنعت کشور با حدود پنج هزار و ۲۰۰ طرح صنعتی در دست اجراست که نشان می‌دهد به لحاظ صنعتی و معدنی رتبه یک کشوری و بیش از دویست هزار واحد صنفی در بخش صنوف تولیدی و توزیعی وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به محدودیت‌ها، تحریم و شرایط دشوار واحدهای تولیدی در بخش صنعت، معدن نرخ بیکاری از میزان ۱۳.۹ به ۱۰.۴ درصد رسید که نشان می‌دهد این استان در زمینه کار، اشتغال و تولید در حال فعالیت است که تلاش بیشتر می‌طلبد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، این استان رتبه اول در جذب تسهیلات و رونق تولید و تبصره ۱۸ را کسب کرده است.

تغییر قوانین بدترین مولفه شاخص محیط کسب و کار

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: امروز در جمع صادرکنندگانی هستیم که به گواه آمار بهترین عملکرد را در رفع تعهدات ارزی و حفظ رشد صادراتی کسب کردند.

مسعود گلشیرازی گفت: صادرکنندگان استان در شرایط جنگ اقتصادی همراه دولت بوده تا کشور این برهه زمانی را به خوبی طی کند.

وی اضافه کرد: شاخص‌های محیط کسب و کار نشان می‌دهد ابلاغ بخش نامه‌های متعدد و تغییر مکرر قوانین از دید فعالان اقتصادی بدترین مولفه شاخص‌های محیط کسب و کار است که فعالان بخش خصوصی را آزار می‌دهد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: راه اندازی اولین شتاب دهنده صادراتی کشور، راه اندازی کارگو ترمینال با مشارکت و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی و افتتاح شرکت نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان از اقدامات قابل تامل اتاق بازرگانی طی یک سال گذشته بوده است.

وی به ۱۵ مشکل کلیدی اقتصاد کشور اشاره و خاطرنشان کرد: اگر این مشکلات مورد توجه قرار بگیرد به عنوان اقدام مثبت دولت تلقی می‌شود و این مشکلات از قرن حاضر به قرن بعد نمی‌رود.

گلشیرازی، رفع تعهدات ارزی سال ۹۷ به جهت ابهام در بخشنامه، معافیت مالیاتی صادرکنندگان، اخذ مابه التفاوت نرخ ارز جهت واردکنندگان، ارجاع پرونده‌های رفع تعهد ارزی قبل از سال ۹۷، لزوم افزایش سرمایه بانک‌ها، تراکنش‌های مالیاتی قبل از سال ۹۵ را از جمله مشکلات کلیدی در بخش اقتصاد کشور برشمرد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رتبه این استان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر. معدنی، دوم است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا