استاندار اصفهان: تدوین برنامه جامع صادرات ضروری است


استاندار اصفهان: تدوین برنامه جامع صادرات ضروری است

اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: تدوین برنامه جامع برای صادرات، لزوم ایفای تعهدات دستگاه‌های دولتی و ساماندهی بازار شبکه پول و بانکی احساس می‌شود.

به گزارش ایرنا، عباس رضایی شامگاه روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه و ملی استان در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی با حضور محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری افزود: حدود ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی و ۷۲ شهرک صنعتی در استان وجود دارد که صنعتی‌ترین استان محسوب می‌شویم.

وی ادامه داد: ۴۵ درصد تولید فولاد کشور، ۵۵ درصد مصنوعات طلای کشور و ۲ هزار و ۲۵۰ واحد تولید سنگ داریم که ۴۵ درصد سهم صنایع ساختمانی کشور در اصفهان تولید می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان اظهار کرد: اصفهان با ۱۷۸ هزار واحد نساجی بالغ بر صد هزار نفر اشتغال و ۴۵ درصد صنعت نساجی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: همچنین استان اصفهان ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌کند و رتبه دوم این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گفته رضایی، تولید ۱.۳ میلیون تن شیرخام و رتبه اول تولید شیر خام به این استان اختصاص دارد.

وی اضافه کرد: ۱۲ درصد سهم بنگاه‌های اقتصادی کشور و ۱۲ درصد نیروی کار کشور متعلق به استان اصفهان است.

استاندار اصفهان ادامه داد: ۵۰۰ هزار نفر به صورت مستقیم از طریق بخش کشاورزی استان اشتغال مستقیم دارند همچنین سال گذشته کشاورزان اصفهان ۷۸۰ هزار تن ذرت علوفه‌ای تولید کردند.

وی گفت: برغم تمامی مسائل با توجه به مشکلات بوجود آمده برای استان همدلی، وفاق، همزبانی و هماهنگی بین بخش‌های استان وجود دارد.

رضایی با بیان اینکه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اصفهان رتبه نخست کشوری را کسب کرده است، بیان کرد: ۸۰ درصد مصوبات استانی در این شورا اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید انواع ماسک از تولید روزانه ۵۰ هزار عدد ماسک به روزانه پنج میلیون رسیده است.

استاندار اصفهان گفت: براساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری استان در بهمن ۹۷، ۱۴.۱ درصد بود که در پاییز امسال به ۱۰.۴ درصد رسیده است.

رضایی خاطرنشان کرد: تقویض اختیار به استان‌ها، تفویض اختیار کامل کارگروه ماهیت به ویژه در بخش صادرکنندگان، تفویض اختیار موضوعات مربوط به تنظیم بازار، تفویض اختیار موضوعات مربوط به کارگروه تسهیل از پیشنهادات ماست.

وی ادامه داد: در حوزه اقتصادی ستاد تدبیر ویژه اقتصادی استان‌ها صورت گیرد و این اختیار به استانداری، دستگاه قضایی و رییس مجمع نمایندگان داده شود تا نود درصد از مسائل و مشکلات در استان برطرف شود.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور بشمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی ۸ درصد و رتبه این استان در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن اول و از نظر ذخایر. معدنی، دوم است.

رییس دفتر رییسجمهوری در سفری ۲ روزه با هدف بررسی طرح های سفر استانی دولت و افتتاح شماری از طرحهای عمرانی و تولیدی و شرکت در جلسات شورای اداری و اقتصادی امروز به این استان سفر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !