عنایت به شاخص‌های علمی یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها است


عنایت به شاخص‌های علمی یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) گفت: عنایت به شاخص‌های علمی یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها است.

حسن مروتی در برگزاری مراسم اختتامیه نخستین دوره جشنواره ایده‌های من که هفتم اسفندماه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت علی (ع) امیرمؤمنان، اظهار کرد: با عنایت به فرمایش حضرت علی (ع) علم سلطان است، لذا عنایت به شاخص‌های علمی یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه‌ها است.

وی تصریح کرد: در وضعیت فعلی گذار و تغییر مأموریت‌های دانشگاه از آموزشی و پژوهشی به مأموریت‌های اجتماعی تحت عنوان دانشگاه اجتماعی و محیط پیرامونی، خود یکی از واقعیت‌های عینی است.

رئیس دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، دانشگاه‌ها زمانی می‌توانند رسالت واقعی خود را ایفا کنند که بر اساس تقاضاهای محیط پیرامونی خود عمل کنند.

حسن‌پور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان نیز اظهار کرد: یکی از محورهای مهم سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به هویت بخشی به نقش جوانان در فرآیند توسعه و آمایش آموزش عالی استان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت توسعه لرستان هم در سطح ملی و هم در سطح جهانی نیاز به همت و تلاش بیشتری دارد، به‌گونه‌ای که با مشارکت نقش دانشگاه‌ها و به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان به سطح مطلوب‌تری ارتقا پیدا کند.

جودکی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز در این مراسم به ارائه گزارش تفصیلی اختتامیه جشنواره ایده‌های من پرداختند.

گفتنی است، در طول این جشنواره که از ۲۴ دی‌ماه ۱۳۹۹ آغاز شد ۸۱ ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۴۵ عدد از این ایده‌ها به مرحله نخست پایش راه یافتند.

پس از طی مراحل پایش اولیه توسط داوران، ۱۲ ایده به مرحله ارزیابی پایانی راه یافتند و جز ایده‌های برگزیده شدند. در جلسه ارزیابی پایانی با حضور داوران متخصص و مجرب پنج ایده انتخاب شدند و در رسته ایده‌های برتر جای گرفتند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان