نشست رهبران اروپایی برای بررسی سرعت کند واکسیناسیون کرونا


نشست رهبران اروپایی برای بررسی سرعت کند واکسیناسیون کرونا

در اروپا موارد ابتلا به بیماری کووید-19، بار دیگر سیر صعودی پیدا کرده است.

نشست رهبران اروپایی برای بررسی سرعت کند واکسیناسیون کرونابه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، سران کشور‌های اروپایی برای بررسی سرعت کند واکسیناسیون کرونا تشکیل جلسه می‌دهند.
موارد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ بار دیگر سیر فزاینده پیدا کرده است. افزایش آمار مبتلایان به کرونا، سران کشور‌های اروپایی را واداشته است تا برای رایزنی در این خصوص تشکیل جلسه دهند. تا ساعاتی دیگر این جلسه برگزار می‌شود تا درباره سرعت بسیار کند اجرای برنامه واکسیناسیون سراسری با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند. هدف از این رایزنی، تلاش برای بهبود و سرعت بخشیدن به برنامه واکسیناسیون است تا اهداف تعیین شده در این خصوص محقق شود. درحال حاضر، ​کشور‌های اروپایی از اهداف تعیین شده برای واکسیناسیون سراسری بسیار فاصله دارند.
بر اساس اهداف تعیین شده تا پایان تابستان امسال باید هفتاد درصد مردم اروپا درمقابل کرونا، واکسینه شوند. درعین حال، ​قرار است تا ساعاتی دیگر مدیران شرکت‌های بزرگ داروسازی اروپا در پارلمان اروپا حاضر شوند و به پرسش‌های نمایندگان مردم پاسخ دهند. به نظر می‌رسد آنها با پرسش‌های دشواری مواجه خواهند بود. این مسئله بویژه برای مدیران شرکت آسترازنکا مطرح است. سرعت بسیار کند تامین واکسن باعث کاهش شدید سرعت برنامه واکسیناسیون سراسری در اروپا شده است.
همزمان اتحادیه اروپا مذاکراتی را با شرکت استرازنکا برای حل اختلاف بر سر تحویل واکسن کرونا آغاز کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق