از توزیع بسته های فرهنگی تا برگزاری جشن علوی در 40 نقطه شهر زنجان همزمان با میلاد نور


از توزیع بسته های فرهنگی تا برگزاری جشن علوی در 40 نقطه شهر زنجان همزمان با میلاد نور

حجت الاسلام یوسفی با تشریح برنامه های میلاد با سعادت حضرت علی(ع) در استان زنجان گفت: به همین منظور جشن علوی در 40 نقطه از شهر زنجان با مشارکت مردم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان زنجان در گفتگو با واحد اطلاع رسانی بنیاد بین اللملی غدیر با تشریح برنامه های میلاد با سعادت حضرت علی(ع) در زنجان اظهار کرد: به همین منظور ستادهای شهرستانی برای ترویج فرهنگ علوی و گرامیداشت این ایام تشکیل شده است.

حجت الاسلام علی یوسفی بر ضرورت ترویج فرهنگ علوی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید تمام توان خود را برای ترویج و تبلیغ آموزه های امام علی و اندیشه های والای ولایت و امامت به کار ببریم.

وی با اشاره به اینکه برای تحول گام دوم انقلاب نیازمند تحول و ابتکار عمل در حوزه های دینی و فرهنگی کشور و جهان داریم، هاطرنشان کرد: باید بتوانیم الگوهای الهی و انسانی را به مردم دنیا معرفی کنیم از اینرو لازم است تا سیره علمی و عملی ائمه معصومین را در زندگی روزمره خود و جامعه ساری و جاری کنیم.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان زنجان از اجرای طرح احسان علوی با نام امیرمومنان با هدف دستگیری از نیازمندان و درماندگان در این ایام خبر داد و گفت: به همین منظور کارگاه های آموزشی غدیرشناسی در بستر فضای مجازی دایر خواهد شد.

وی به استفاده از ظرفیت صدا و سیمای مرکز زنجان و دانشگاه ها در برگزاری و پخش جلسات تفسیر نهج البلاغه، علی الخصول با محوریت حضرت آیت الله خاتمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان خبر داد و افزود: تولید و انتشار گسترده محتوا تخصصی علوی در بستر پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای تامین نیاز فضای مجازی استان با ساخت کیلیپ، پوستر، پادکست، عکس نوشته، متن نگاری و سایرمحصولات فرهنگی ترویجی علوی در استان از دیگر برنامه های این ایام است.

حجت الاسلام یوسفی از برگزاری جشن های علوی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در ۴۰ نقطه از خیابان ها و محلات شهر زنجان خبر داد و گفت: این جشن ها با هماهنگی بنیاد غدیر استان و همراهی مساجد و تکایا ، هیئات مذهبی شاخص و گروه های مردمی فعال برگزار خواهد شد.

وی به تهیه ۴۰ هزار بسته فرهنگی و صلواتی با مشارکت موثر حسینیه اعظم زنجان و توزیع در سطح شهر زنجان اشاره کرد و گفت: تهیه ۵ هزار بسته هدایای فرهنگی مناسب برای کودکان برای آشنایی کودکان با معارف علوی و برگزاری مسابقه نقاشی کودکان در سطح استان به همین مناسبت پیش بینی شده است.

به گفته این مقام مسئول برگزاری برنامه های معرفتی با همکاری صدا وسیمای استان و تولید ۱۰ برنامه ترکیبی رادیویی و تلوزیونی با محتوای سخنرانی، مولودی خوانی ، اجرای گروه های سرود و برگزاری مسابقه پیامکی در هر برنامه، همکاری کامل باکمیته امداد و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصارالمهدی(عج) استان در راستای محرومیت زدایی علی الخصوص در جهت تقویت طرح محسنین ویژه ایتام نیز در این ایام اجرایی خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد بین المللی غدیر استان زنجان به تشکیل اجتماعات تبیینی علوی دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران به مناسبت میلاد امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: تجلیل از سادات محلات در سطح استان با محوریت دبیرخانه کنگره بزرگداشت ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، راه اندازی پویش پرچم، با محوریت بنیاد غدیر استان و استفاده از ظرفیت های مردمی، آذین بندی و چراغانی معابر و محلات و مساجد استان و برگزاری مسابقات فرهنگی مجازی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در استان زنجان است.

پایان پیام/73

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می دانستید مادر ترانه علیدوستی یک هنرمند معروف است؟ | شباهت جالب ترانه علیدوستی به مادر...