کاهش دما در خراسان جنوبی سبب یخبندان می‌شود


کاهش دما در خراسان جنوبی سبب یخبندان می‌شود

بیرجند - ایرنا - پس از بارش باران و برف در اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی براساس پیش بینی هواشناسی دمای هوا به طور محسوس در این استان کاهش می‌یابد.

به گزارش روز جمعه ایرنا از اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی مطابق با الگوی نقشه‌ها و تصاویر ماهواره‌ای دمای هوای طی امروز و فردا به طور محسوس کاهش می‌یابد و سبب تشدید یخبندان در اغلب نقاط استان می‌شود.

همچنین در برخی نقاط افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک به علاوه با فعالیت توده هوای ناپایدار در جو منطقه، بارش باران و برف و در ارتفاعات تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

اداره کل هواشناسی پیش از این با صدور هشدار سطح نارنجی (آمادگی) نسبت به نفوذ و استقرار توده هوای سرد در خراسان جنوبی اعلام کرد: این وضعیت کاهش هشت تا ۱۲ درجه دما را در پی دارد و سبب وقوع سرمای شدید و یخبندان شبانه تا اوایل هفته آینده می‌شود.

سامانه بارشی دیروز (پنجشنبه) در خراسان جنوبی فعال بود و علاوه بر باران، برخی مناطق استان از بارش برف سفیدپوش شد.

این اخطاریه جوی درباره احتمال خسارت به تاسیسات بخش کشاورزی، باغات و مزارع و سالن‌های پرورشی نظیر گلخانه‌ها همچنین افزایش مصرف حامل‌های انرژی (گاز و برق) هشدار داده و از کشاورزان، دامداران و عشایر، گلخانه‌داران و مرغداران و همه کسانی که متاثر از سرما و یخبندان هستند، خواسته شده است تدابیر و اقدامات پیشگیرانه را به‌کار گیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است