بیشترین نرخ تورم امسال استان سمنان مربوط به بهمن ماه است


بیشترین نرخ تورم امسال استان سمنان مربوط به بهمن ماه است

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان گفت: کمترین نرخ تورم در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان بهمن امسال مربوط به ماه‌های مرداد و شهریور با نرخ 23.9 درصد و بیشترین نرخ تورم مربوط به بهمن با نرخ 31.8 درصد است.

مهدی سلامتی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: میانگین نرخ تورم مرداد ماه در کشور ۲۵.۸ درصد و در شهریور ماه ۲۶ درصد بود و نرخ تورم در استان سمنان طبق گزارش‌ها کمتر از میانگین کشوری بود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان اضافه کرد: نرخ تورم این استان در بهمن امسال کمتر از میانگین کشوری و ۳۱.۸ درصد است.

وی اضافه کرد: نرخ تورم بهمن امسال در کشور ۳۴.۲ درصد و در استان سمنان کمتر از کشور و به میزان ۳۱.۸ درصد گزارش شد.

وی بیان کرد: براساس آمار و تحلیل‌ها نرخ تورم در استان سمنان بهمن امسال ۲.۴ درصد از میانگین نرخ تورم کشوری پایین تر بود.

وی ادامه داد: تورم خانوارها در ۲ بخش شهری و روستایی نیز مورد تحلیل قرار می‌گیرد که بر اساس آمار، نرخ تورم خانوارهای شهری در کشور در بهمن امسال ۳۴.۱ درصد و در استان سمنان ۲.۶ درصد کمتر از میانگین کشوری و ۳۱.۵ درصد گزارش شد.

وی بیان کرد: نرخ تورم خانوارهای روستایی در کشور ۳۵ درصد و در استان سمنان ۳۲.۷ درصد است و آمار نشان دهنده پایین بودن ۲.۳ درصدی نرخ تورم روستایی در استان سمنان نسبت به کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی هزینه کردها در زمینه‌های مختلف مانند کالاهای خوراکی و آشامیدنی، دخانیات، پوشاک و کفش، بهداشت و درمان، حمل و نقل، ارتباطات و آموزش، از شاخص‌های اصلی سنجش تورم است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری سمنان تصریح کرد: شاخص اصلی سنجش تورم بررسی نسبت هزینه‌کرد خانوار استانی از کل هزینه‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان