پیش‌بینی 100 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش فضاهای آموزشی


پیش‌بینی 100 میلیارد تومان اعتبار از محل فروش فضاهای آموزشی

استاندار اردبیل گفت: برای سال آینده 100 میلیارد تومان اعتبار از محل تغییر کاربری و فروش فضاهای آموزشی برای آموزش و پرورش استان اردبیل پیش‌بینی خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو روز چهارشنبه 6 اسفندماه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل ضرورت تغییر کاربری فضاهای آموزشی را یادآور شد و اظهار کرد: با پیگیری معاونت عمرانی و برگزاری جلسات کمیسیون ماده پنج این روند تصحیح خواهد شد تا منابع حاصل از فروش فضاهای آموزشی صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و خرید تجهیزات آموزشی، فرهنگی و پرورشی شود.

وی با قدردانی از مشارکت خیرین در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی تصریح کرد: به هیچ وجه اعتبار محدود 150 میلیارد تومانی استان در همه حوزه‌ها جوابگوی ساخت و توسعه فضاهای آموزشی نخواهد بود و ما باید به سمت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی در ساخت فضاهای آموزشی حرکت کنیم.

استاندار اردبیل گفت: ما در استان اردبیل یک‌هزار کلاس درس کم داریم که با در نظر گرفتن اعتبار 500 میلیون تومانی برای ساخت هر کلاس درس، شایسته است تا در یک زمانبندی مشخص با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها ساخت فضاهای آموزشی نو مورد توجه قرار گیرد.

بهنام‌جو افزود: با جهشی که در تخصیص اعتبارات حوزه آموزش و پرورش در سال آینده اتفاق می‌افتد، ما امیدواریم در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شرایط مناسبی را نیز در اجرای طرح‌های توسعه‌ای در نظام تعلیم و تربیت شاهد و ناظر باشیم.

وی به اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در استان اشاره کرد و ادامه داد: اجرای این طرح‌ها علاوه بر ارتقا مهارت اعضای خانواده، فرصتی را برای اشتغال آنها به وجود می‌آورد که در قالب طرح‌های اشتغال خانگی و زودبازده باید این موارد مورد توجه قرار گیرد.

بهنام‌جو همچنین به حاکم شدن فضای کرونایی در سطح کشور به ویژه تعطیلی واحدهای آموزشی اشاره کرد و گفت: در یک سال اخیر مشکلات متعددی را در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و حتی آرامش روحی و روانی مردم شاهد بودیم که تلاش مؤثری از سوی دولت انجام شد تا بخشی از این دغدغه‌ها برطرف شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: با تدبیر دولت و وزارت آموزش و پرورش به سرعت شبکه شاد راه‌اندازی شد تا امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری در این شرایط کرونایی فراهم آید که این رویکرد جای قدردانی دارد.

وی اضافه کرد: ما در بحث مدیریت اقتصادی به رغم تحریم‌ها نسبت به کشورهای اروپایی خوب عمل کردیم و توانستیم نقص‌ها و ضعف‌ها را در فرآیند یک ساله برطرف کنیم.

بهنام‌جو مدیریت دولت را در حوزه کرونا و کاهش آسیب‌های اجتماعی مناسب و مؤثر اعلام کرد و گفت:‌ ما نیز باید در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی با محوریت مدرسه تلاش کنیم تا با همکاری خود اولیا، بخش عظیمی از این آسیب‌ها و دغدغه‌ها برطرف شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان نیز در این جلسه اظهار کرد: ما در حال حاضر بودجه استانی 19 میلیارد و 688 میلیون تومانی داریم که با تخصیص 30 درصدی این اعتبارات، شش میلیارد تومان صرف اجرای پروژه‌های آموزشی و پرورشی خواهد شد.

دولت لطفی تصریح کرد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آموزشی در استان به 56 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که البته در بخش پروژه‌های ملی و استانی، 89 میلیارد تومان منابع نیز در نظر گرفته شده است.

وی به کمبود یک‌هزار کلاس درس در استان اشاره کرد و افزود: 48 پروژه در قالب 217 کلاس درس در سطح استان در اولویت تکمیل قرار دارد که امیدواریم در بهره‌برداری از این فضاها با سرعت بیشتری اقدامات مورد نیاز را انجام دهیم.

رئیس مجمع خیرین استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: خیرین استان برای سال آینده تعهد ساخت 300 کلاس درس را می‌دهند تا این واحدهای آموزشی به بهره‌برداری برسند.

جواد قرآن‌نویس خاطر نشان کرد: باید آمار دقیقی از کمبود فضای آموزشی برای مجمع خیرین ارائه شود تا ما با برنامه‌ریزی پنج ساله بتوانیم در مناطقی که نیاز به توسعه فضای آموزشی وجود دارد، احداث مدرسه و یا سایر نیازمندی دانش‌آموزان را آغاز کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب توجه این استایل ساده نانسی عجرم+ عکس